[ninpo-hu] üzenet

"bognár, attila" attila at ninja.hu
2008. Okt. 14., K, 23:11:06 CEST

Szia!

> Azonkívül, hogy feltöltődtél Japánban.
> Remélem egyszer megérted, illetve, hogy lesznek olyanok, akik értik.:)

Nagyon nehéz megállapítani, hogy nem értés esetén ki mit ért, ki mit
nem... ;-)
Az egyetértésnék, megítélésnek közös nézőpont is feltétele (különben
elbeszélünk egymás mellett), ami nem feltétlenül triviális, hiszen
számos lehetőség van, jelen esetben is.

> Sajnos ahogy láttam egyenlőre kisebb sikerrel. Mondhatni igen kicsi
> sikerrel.:)

Úgy tudtam, hogy nem az a cél, hogy lemásold a Mestert... ;-)

> Lacinak szólítanak.

"Sensei ni rei" sincs?
Soha, senki nem szólított még Senseinek?

Nem kötekedni szeretnék, csak túlmisztifikáltnak érzem a "a Bujinkan-ban
egy mester (Sensei) van és az nem más, mit Hatsumi Sensei. " mondatot
(természetesen nem Hatsumi Sensei zsenialitását szeretném kétségbe vonni).
Ha tagja vagy a Bujinkannak, vannak tanítványaid, akkor a tanítvány
szerintem tekinthet Rád, mint tanítóra, azaz Sensei-re. Vagy ha
megkérdezik tőle, hogy ki vagy, akkor mit mond? Az, aki vezeti az
edzést...? Sempai? Úgy gondolom, hogy dojo vezetése esetén ennél többről
van szó.

> gyakorlás lényege, hogy megértsd, amit csinálsz (ehhez kell kitartás,
> nyitottság, különben csak utánoznánk)
> Hát, Japánban gyorsan megdőlnek az elméletek.:) Szerintem a gyakorlás
> egyik lényege, hogy megtanítod helyesen a mozdulatokat a testednek.

Ahhoz pedig meg kell értened, hogy mit csinálsz, különben nem tudod
alkalmazni (legfeljebb mázlid lesz). Ez gyakorlatban bevált elmélet,
japántól függetlenül.

> utcán, de ez nem igazolja a másik végletet, ahol gyakorlatilag
> egészségügyi torna folyik.
> gyakorlatilag nem sok értelme van. Mit ér egy olyan gurulás, amit csak
> szőnyegen, dojoban tudsz megvalósítani?
> Erről nem tudok mit mondani, szerencsére nálunk ilyen nem nagyon
> van. Igaz egy fajta "egészségügyi tonrnánk" mostantól lesz, de az a
> bemelegítés keretein belül.

Nem rátok gondoltam (nagyon régen találkoztunk, nincs alapom véleményt
nyilvánítani), hanem általánosságban állapítottam meg, miszerint
előfordul ilyen, nem értek vele egyet. Nyilván szükséges "egészségügyi
torna" is egy edzésen, legalább bemelegíteni.

Üdv,

Attila

--------- következő rész ---------