Re: [ninpo-hu] üzenet

Bujinkan Livo Dojo livodojo at livodojo.hu
2008. Okt. 15., Sze, 11:59:27 CEST

szia,

>Nagyon nehéz megállapítani, hogy nem értés esetén ki mit ért, ki mit nem... ;-)
>Az egyetértésnék, megítélésnek közös nézőpont is feltétele (különben elbeszélünk egymás mellett), ami nem feltétlenül triviális, hiszen számos lehetőség van, jelen esetben is.
Valóban elbeszélünk egymás mellett, avagy a nézőpontunk nem közös, de mindez azért mert Te a múltból kiindulva a "fotelon át" szemléled a dolgokat, míg én igyekszem a jelen részese lenni.:)

>Úgy tudtam, hogy nem az a cél, hogy lemásold a Mestert... ;-)
Az ember valamilyen szinten utánzással tanul, még ha csak a mozdulatok szintjén gondolkozunk is.

>"Sensei ni rei" sincs?
Már nincs, Shi ken haramitsu dai kou myo van.
A "sensei ni rei"-t Japánban nem használják, illetve az elmúlt években egyszer sem hallottam.
Amúgy hiába lovagolsz ezen, mert a mondanivalóm alapján az a fontos, hogy Te mit gondolsz magadról. Azaz illúziókat üldözöl, vagy tisztában vagy a valósággal. Köszönhetően a médiának az emberek többsége egy torz világképnek igyekszik megfelelni akár tudatosan akár nem. Lásd pl. harcos, fokozatok, stb. Felépítesz egy valóságnak tűnő álképet, Sensei-nek szólíttatod magad, mert hát mester vagy és szépen elvagy ebben a világban.:)
Amennyiben egyszer eljutsz Japánba és megtapasztalod Hatsumi Sensei és a 4 Shihan (Nagato, Noguchi, Senou, Oguri) szintjét akkor lehetőséged lesz meglátni a valóságot (hacsak az egód nem nyomja azt el:)). Amúgy ez akkor a legszebb, mikor a Soke valamelyik Shihan-t használja Uke-nak és láthatóvá válik, hogy ők is távol vannak még a Soke szintjétől, de közben meg közted és a Shihanok között is hatalmas az űr.

>Soha, senki nem szólított még Senseinek?
Természetesen előfordul, ilyenkor megkérem, hogy inkább a Lacit használjuk.

>Vagy ha megkérdezik tőle, hogy ki vagy, akkor mit mond?
Gondolom a nevemet.:)

>Az, aki vezeti az edzést...? Sempai?
A sempai a dojo legmagasabb fokozatú tanítványa(i).

>Úgy gondolom, hogy dojo vezetése esetén ennél többről van szó.
Valóban, nem beszélve a folyamatos tanulásról. Ezért próbáltam a magam módján felhívni a figyelmet, hogy érdemes Japánban is tanulni.:)

>Ahhoz pedig meg kell értened, hogy mit csinálsz, különben nem tudod alkalmazni (legfeljebb mázlid lesz). Ez gyakorlatban bevált elmélet, japántól függetlenül.
Vannak dolgok, melyeket nem lehet megérteni.
A túl sok elmélet gyártásával a végén képes leszel elhinni azokat, közben meg lehet távol állnak a valóságtól.:)

Üdv.:
LL