Re: [ninpo-hu] üzenet

Bujinkan Livo Dojo livodojo at livodojo.hu
2008. Okt. 14., K, 20:15:34 CEST

Szia,

>Én most éppen "fotelben" ülök és nem értem, mit akarsz ezzel mondani. Azonkívül, hogy feltöltődtél Japánban.
Remélem egyszer megérted, illetve, hogy lesznek olyanok, akik értik.:)

>Te kisebb vagy nagyobb sikerrel másolod Hatsumi Senseit? ;-)
Sajnos ahogy láttam egyenlőre kisebb sikerrel. Mondhatni igen kicsi sikerrel.:)

>Miként köszöntenek, szólítanak a dojoban? ;-)
Lacinak szólítanak.

>Ezenkívül otthon ki kell találni, hogy mi miért működik, pont ez a gyakorlás lényege, hogy megértsd, amit csinálsz (ehhez kell kitartás, nyitottság, különben csak utánoznánk)
> - vagy vállalom, hogy nagyon el vagyok tévedve
Hát, Japánban gyorsan megdőlnek az elméletek.:) Szerintem a gyakorlás egyik lényege, hogy megtanítod helyesen a mozdulatokat a testednek.

>Valóban butaság és kicsinyesség azon lovagolni, hogy mi működik az utcán, de ez nem igazolja a másik végletet, ahol gyakorlatilag egészségügyi torna folyik.
>Értsd: egy levegőbe, 30cm-re a célponttól elmaradó ütésnek gyakorlatilag nem sok értelme van. Mit ér egy olyan gurulás, amit csak szőnyegen, dojoban tudsz megvalósítani?
Erről nem tudok mit mondani, szerencsére nálunk ilyen nem nagyon van. Igaz egy fajta "egészségügyi tonrnánk" mostantól lesz, de az a bemelegítés keretein belül.

Üdv.:
LL
--------- következő rész ---------