[ninpo-hu] üzenet

"bognár, attila" attila at ninja.hu
2008. Okt. 16., Cs, 13:48:09 CEST

> mint mondjuk a Bujinkan által sugárzott világkép?
>
> A Bujinkan-ban _kerülni kell_ az erőszakot.
>
> Hatsumi sensei (2008.10.10):
> "Do not fight! In a fight one can die, even you." - Ne harcolj! A
> harcban valaki meghalhat, akár te is.
> Ez után arról beszélt, hogy nem harcolni tanít bennünket, hanem
> használni a teret (kuukan).

Ez tiszta sor, korábban, máskor is, más formában, mástól is elhangzott
már (mégha a forrás Hatsumi Sensei is volt), a kérdést nem értetted meg
(lehet az én hibám is), filozófikusan tettem fel.
De ha már ennél tartunk, biztosan lehet találni nem egy kultúrát, ahol
ezzel nem értenének egyet: vannak fontosabb dolgok, mint a halál, még
Japánból sem kell elmennünk.

Egy világkép, szemlélet, vallás, ... mitől rosszabb, mint egy másik? A
válasz értékrend kérdése, mely függ attól a világképtől, szemlélettől,
vallástól, ami alapján megpróbálod megítélni, ezenkívül a válasz
valószínűleg nem fehér/fekete.

/"Köszönhetően a médiának az emberek többsége egy torz világképnek
igyekszik megfelelni akár tudatosan akár nem."/

Csak emiatt kérdeztem, mert nem világos, hogy mitől torz a világkép
(torz: negatív minősítés). A világkép a bennő élő számára teljesen
normális, legfeljebb külső szemlélő által nem megfelelő. Lásd arab,
keresztény, zsidó, ..., ... kultúrák, csakhogy vallási/népcsoport alapú
példát hozzak fel az egyszerűség kedvéért.

Attila

--------- következő rész ---------