Re: [ninpo-hu] üzenet

mc ninja mcninja108 at gmail.com
2008. Okt. 16., Cs, 15:11:29 CEST

*Gouranga Kedves Attila!*

> *

> * Csak emiatt kérdeztem, mert nem világos, hogy mitől torz a világkép
> (torz: negatív minősítés). A világkép a bennő élő számára teljesen normális,
> legfeljebb külső szemlélő által nem megfelelő. Lásd arab, keresztény, zsidó,
> ..., ... kultúrák, csakhogy vallási/népcsoport alapú példát hozzak fel az
> egyszerűség kedvéért.*

A világkép attól torz, hogy nem látjuk rendesen, mivel befed bennünket az
illúzió. Addig fed be minket, míg anyagi szinten, vagyis a kettősségek
szintjén látjuk a dolgokat, vagy gondolkodunk róluk. torz-tiszta,
sötét-világos, fehér-fekete, fiú-lány, jó-rossz, -élet-halál. Ezek csak
megannyi ellentétpár ami alapján létezünk.
De az eredeti önvalónk a lélek számára nem léteznek, mert a lélek örök,
tudással és boldogsággal teli.
Szóval míg a kéj, düh, mohóság, büszkeség stb. irányítanak bennünket, és nem
tanuljuk meg ezeket kontrolálni, addig csak egy torz világképet látunk
aminek mi magunk vagyunk a központjában.
Pedig milyen parányiak vagyunk ehhez a bolygóhoz képest, vagy az
univerzumhoz képest, hogy a többit már ne is említsem és csak egy milyen
parányi részéről kéne tudatosnak lennünk, hogy ezeken felül
emelkedhessünk...
De míg ez nem történik meg, addig a valóság csak egy torz visszatükröződését
látjuk, ami ezeken a tulajdonságainkon keresztül nyilvánul meg, vagyis az
ezen tulajdonságoktól befolyásolt tudatunkon keresztül...
Gondolom valami ilyesmire gondol Laci...
Hogy a baj a saját készülékünkben van, nem másokban...

üdv:mcdas
Gouranga

"Mindig a remény hal meg utóljára"

http://kezdokrisnas.freeblog.hu/