[ninpo-hu] szeminariumok - szerintem...

Still Warrior stillwarrior at hotmail.com
2008. Jún. 12., Cs, 08:25:11 CEST

Sziasztok!

Sajnos alig van idom mostanaban nezni a listat a vizsgaim meg a kiallitas szervezese miatt, ugyhogy most is igyekszem minel tomorebben megfogalmazni amit a szeminariumokkal kapcsolatban gondolok.

Megertem Petiek problemajat a foglaloval kapcsolatban, ugyanakkor peldaul en sem szivesen fizetnek ki 25 Euro FOGLALO-t most az oktoberi szeminariumra, amikor meg azt sem tudom hogy el tudok-e menni, mert a foiskola csak szeptemberben adja meg mely hetvegen vannak tanitasi napok.
Ez csak egy nagyon konkret pelda de az ember sokaig tenyleg nem tud biztosra menni hogy majd honapok mulva el tud-e menni ide vagy oda.
En is amellett vagyok hogy talan egy mas konstrukcio szerencsesebb lenne - addig visszateritheto az elore befizetett osszeg, amig a szeminarium veszteseg nelkul visszamondhato mind a meghivott shihannal, mind teremberlet szempontjabol. Onnantol hogy bukasveszely van - lehetne fokozatosan szigoritani a fizetesi felteteleket. Esetleg ismeros penzugyi strategiai szakembertol lehetne kerni tanacsot...

Az egyuttmukodes, hogy szervezzunk kozosen szeminariumokat, nagyon jo otlet es teljes mertekben tamogatom. Nem hiszem hogy az osztozkodas oldala problemat okozna - szerintem minden regi motoros van mar annyira erett es van mar azert itthon olyan osszefogas, hogy a kozos erdeket nezzuk - es a tavalyi Buyukai is teljesen rendben ment le ilyen szempontbol (jol gondolom Csabi?).
A gond inkabb ott van, hogy ahogyan mondtatok, nagyon pici az orszag es tulkinalat van. Felmerult hogy 2-3 szeminarium (meghivott shihanokkal) egy evben boven eleg lenne. Nem tudom ez hogyan valosithato meg, ugyanis szinte minden dojora jut egy sajat shihan. Pl. Dean, Frochlich, Arnaud, Sven, Mats, Lubos (es ugy tunik ez meg gyarapodni fog... ). Akkor ki fogja eldonteni hogy kit hivunk meg es kit nem? Vagy forgo rendszer lenne?
Es akkor meg nem is mondtam azokat a shihan szeminariumokat amiket David szervez, vegyuk pl Motit vagy Pedrot! Azok se voltak azert semmik!!
Egyertelmuen hatalmas tulkinalat van.
Mindenki azert hivja meg a sajat shihanjat mert benne latja azokat az ertekeket amikhez a tanitvanyait hozza akarja juttatni. Ki donti el hogy melyik maradjon ki?
Ezt az egyenletet nem tudom megoldani es nem is merek nekilatni.

Amit viszont nagyon kiemelnek az Attila otlete (es Csabae aki tavaly megtette az elso lepest), hogy magyarorszagi instruktorokat hivjunk meg. Akar Buyukai formaban, akar ugy, hogy XY meghivja a dojojaba WZ-t egy teljes napos szemcsire, aminek 2 rugo korul lenne az ara. Azt az ember ugyis elfagyizza egy honapban, tehat kifizetheto, es nem bukas senkinek. Arrol nem is beszelve, hogy a magyar klubok emberei nem nagyon ismerik egymast - sokszor meg a magyar instruktorokat se - csak a sajatjukat.
Mi Csabiekkal mar terveztunk egy ilyet csak idozitesi problema miatt nem jott ossze egyelore, de ami kesik az nem mulik.

Szoval osszegezve:

1.
Mivel nagyon sok kulonbozo shihantol tanulunk (minden fobb dojo szinte mastol) - a meghivott shihanokkal valo szemcsik *tervezett* szama nem hiszem hogy radikalisan csokkentheto lenne - ezert szerintem a finanszirozasi rendszeret kellene atdolgozni - esetleg egyuttes erovel, hogy epitsuk a kozos munkat, es mindenkinek erdeke legyen *minden* szeminarium sikere. Akar anyagi is, hiszen ezek megszervezese rengeteg befektetett energiat es idot kivan nem csak a szervezoktol, de sokszor azok csaladjatol is.

2.
Az eddiginel nagyobb hangsulyt kellene fektetni a belso (itthoni) minimalis koltsegvetesu egy napos szeminariumokra.

Egyelore ennyit tudok hozzatenni - sajnos ritkan tudok idot szakitani hogy irjak, de olvasok folyamatosan...

Udv mindenkinek!

Eva