[ninpo-hu]

Peter Kuszonoki peterkusz at freemail.hu
2008. Ápr. 23., Sze, 19:04:20 CEST

Szia Roland!

Az előzőekből meglep a higgadt reakciód. :-)
Ennek nagyon örülök. :-)

Huszti Roland <huszti.roland at freemail.hu> írta:

> Szépen lassan csak sikerül majd flame-ig vinni a témát, mi?!
>
> De legalább olyan tabutémákról folyik eszmecsere egy
majdnem teljesen nyitott levlistán amit egyébként csak
élőszóban, pár ember között szokott felmerülni, és ott sem
mindig mondják meg az őszintét... Komáim, el vagyunk kapálva. :)

Én úgy hiszem, hogy Magyarországon nagyon sok múlik azon a
mindennapi életben, hogy az emberek őszintén és őszinte
jóindulattal legyenek képesek egymással kommunikálni.

 Én még csak nem is annyira mint páran mások... :) Na de
majd most. Már csak azért is ennek a levlistának olyanok is
a tagjai akiknek nem feltétlen kellene arról tudni hogy mi
itt ilyenről vitázunk. Különösen egy emberre gondolok, aki
már jó ideje azon munkálkodik hogy maga alá gyűrje a mo-i
dojókat, teszi ezt mindenféle hadonászós, kamuzós, néha
már-már fenyegetőzős stílusban. Szerintem többnyire tudjuk
hogy ki ő. Na, most az ő malmára hajtjuk a vizet.

Azt hiszem akiről írsz, azt hiszem őnála pocsékoltam el 5 évet.
Csak annyi jó volt benne, hogy ott ismertem meg a mostani
feleségemet és néhány jóbarátot.

> Nekem sem tetszik a Bujinkan üzletpolitikája, hogy a
semmiért is fizetni kell, a szervezetbe belapátolt pénz meg
elpárolog, mert nem vagyok róla teljesen meggyőződve hogy
ennyibe kerülne a Hombu villany-, víz- és gázszámlája
valamint bérleti díja... A shihanok árai elszálltak, Hatsumi
25 000 USD / TaiKai ára is marós volt, három napra... 10 év
alatt hatalmasat zuhant a minőség, úgy nagy általánosságban.
Engem ez zavar a leginkább, nem az hogy fizetni kell érte.
Persze azért a shidoshi-ho és shidoshi licenszek éves
megújításának ára sem túl baráti (nekünk, magyaroknak és
egyéb csóresz népeknek, a többieknek csak aprópénz, ezt is
vegyük figyelembe, de a mi anyagi lehetőségeinket is
figyelembe vehetnék odakint, ha már egyszer alkalmazkodás
meg Ninpo, de hát a Toyota meg a Nissan sem differenciál az
árakban több száz százalékot... igaz ott nem is az "A
Bujinkan egy nagy család." duma megy... ), még jó hogy nem
vagyok benne érintett...

> Tudok mutatni nektek olyan japán Ju-Jutsu shihant és
szövetségvezetőt 8 meknyo kaidennel, aki Mo-ra eljött
oktatni egy vagy két otthoni tanítványával együtt, és vagy 6
000 Ft volt a szemcsi ára két napra, 50-60 résztvevő
mellett... Ja, hoppá, hogy ezt így is lehet.

nem tudnék jobban egyetérteni! :-)

> Hogy Sveneric megfontolandó tanácsát idézzem tartalmilag:
A tanulónak meg kell választania a tanárát, és a tanárnak is
a tanítványait.

Volt ilyen Wels-ben!

> De hát ugye, leszarni valakit csak felülről lehet. Idelent
meg lehet háborogni. Ius mormoranni. De csak halkan.