[ninpo-hu] harcművész vagy nem harcművész a veszélyesebb

Peter Kuszonoki peterkusz at freemail.hu
2008. Ápr. 20., V, 22:53:03 CEST

Szia Roland!

ismét a jószándék által vezérelve és a szakdolgozatom
írásának kibújása alól figyelmes lettem egy heves
megjegyzésedre.

 "ha már
> önvédelemről van szó akkor tetszőleges HM tudással a
hátunk mögött jobb
> esélyünk van a támadó ellen mint anélkül,"

Már a 96-os francia taikai-on kifejezetten Hatsumi mondta,
hogy " ha egy konfliktusba azzal a tudattal mész bele, hogy
'én harcművész vagyok(!)' akkor az az életedbe kerülhet!"

Kérdezz meg hiteles Bujinkan oktatót erről.
Akinek "tetszőleges" HM tudás van a háta mögött nagyon
könnyen beleesik a hibába, hogy nem képes szabadulni,
elszigetelődni a HMi lényének mivoltától és az igazság
pillanatában tudatosan próbál ráerőltetni (HM-el foglalkozó
emberként) vmilyen technikát vagy elvet valamilyen
alkalmatlan szituációban.

A nagyok szerint az önvédelmi helyzetben nincs idő tudatosan
cselekedni, hanem az ösztönök irányítanak a túlélésben.
Tapasztaltam, a jó technika is ilyen, hogy nem tudatos.

Biztos láttál már, (akár ismerhetsz) is olyan tapasztalt
kidobókat, kocsmatöltelékeket :-)  akik jóbban megállják a
helyüket önvédelmi helyzetben, mint bármilyen harcművész.

Hatsumi szerint veszélyesebb ember az aki NEM foglalkozik
HM-el, mint aki foglalkozik HM-el.

Magyarázat egyszerű, természetesebben és ösztönösebben képes
(valószínűleg) reagálni.

üdv

Komáromi Péter
ex-Bujinkan

Papírképek akár ingyen! Digitális fényképezőgépek már 5000 Ft ajándék fotókidolgozással a FotoMarket Online Fotóáruházban!
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,99786,162268/click.prm