[ninpo-hu] Vigyázzunk a jó hírünkre...

Bujinkan Dojo Szeged husztir at ninja.hu
2008. Ápr. 20., V, 18:46:03 CEST

> Mostanára nagyon egyszerű szemléletem, van; technikailag
> működik-e vagy sem és működne-e Mike Tyson fizikumú,
> képzettségű és elszántságú embereken is?

Akkor te egy felettébb csalódott ember lehetsz egész életedben, hacsak
nem vagy te is akkora és olyan fizikumú, vagy nagyobb. Ellenkező esetben
mehetsz akármilyen MMA klubba tanulni, jön a Tyson méretű ipse, és neked
harangoztak. ;) Az "önvédelmi" tanfolyamokról már nem is szólva.

Mindenkinek tudnia kell hogy miért edz. Mindekinek tudnia kell hogy amit
megtanult azt mikor és hogyan használhatja fel. Az meg hogy "na akkor
nézzük mire4 megy XY egy BJJ-s ellen" egy hülyeség úgymond, mert ha már
önvédelemről van szó akkor tetszőleges HM tudással a hátunk mögött jobb
esélyünk van a támadó ellen mint anélkül, mivelhogy nincs valami nagy
esély rá hogy egy jóképességű MMA-s vagy BJJ-s fog megtámadni minket,
ugyebár. Na ja, ugyebár erről is van videó a neten, nem is egy... Pl. a
legfeljebb 70 kilós, vékonyka ipse aki egyetlen ura shutoval levert egy
jó 90-95 kilós, izmos, gyúrós támadót, vagy a hülye pasi aki egy parkban
vagy parkolóban keveredett verekedésbe, és habár felettébb hülyén nézett
ki a mély kung-fu-s állásával, röhögtek is rajta a nézők, mégis leverte
a röhögő baromarcút aki belekötött. Na, akkor hogy is van ez? Mégsem
annyira szar és valótlan a kung fu mint amennyire kinéz, vagy mi?
Persze, tudjuk, véletlen volt, szerencse...

Érdekes módon minél többet tréningezik az ember, annál gyakrabban
szerencsés...

Roland