[ninpo-hu] Vigyázzunk a jó hírünkre...

"bognár, attila" attila at ninja.hu
2008. Ápr. 20., V, 19:02:56 CEST

Szia Péter!

Jó hallani Rólad :-) Bár ez most nem volt túl lelkesítő. :-)

Egy-két gondolat (nem fontossági sorrendben):

1) Mi a probléma az anyagiassággal (azonkívül, hogy a rávalót valahogyan
elő kell teremteni :-) )? Úgy értem, ha valakik megfizetik, akkor miért
ne fizettessék meg? Hol van leírva, hogy non-profit, jótékonysági
szervezet a Bujinkan? Miért kellene annak lennie?

2) A Bujinkan nem arról szól, hogy egy mester megfogja a kezedet és
vezet az úton. Talán leginkább egy labirintushoz lehetne hasonlítani,
aminek nincs vége, de annál több zsákutcája, a végső cél nem kijutni,
hanem minél tovább előre menni a már megismert zsákutcák kikerülésével.
Persze több ilyen út is van, itt-ott van egy-egy tisztás, ahol tudást
tudsz felszedni.
Ha elolvasod a Ninjutsu Hiketsu Bunt, gyakorlatilag az a lényege (most,
én így látom zanzásítva), hogy szabad szellemmel tudjál kreatívan élni,
ehhez készítsd fel magad. Ha úgy éled az életed, hogy valaki kezednél
fogva vezet, ezt a célt biztosan nem éred el, mert nem tanulsz meg
gondolkodni, boldogulni.

3) Nem teljesen világos, amit a japán harcművészetek lényegéről írsz,
csak sejteni vélem: szerintem a Bujinkan abszolút nem nevezhető
hagyományos japán harcművészetnek, hiba lenne a többivel egy kalap alá
venni (ezzel nem egyediségét, esetleg nagyszerűségét - ennek megítélése
csakis a gyakorló céljaitól függ - szeretném kiemelni, mindössze annyit,
hogy más)

4) Mivel mindenkinek magának kell taposnia az ösvényét, minden dojo
vezető is erre kényszerül, a kérdés az, hogy az ösvénye során milyen
tapasztalatokat szed fel, ezek közül mit tud továbbadni. Ha valaki
leragad a kihon jodan ukénél, hát leragadt. Mégis járnak a dojojába? Az
emberek megveszik a 100 forintos virslit is, ami csirke lábból és
tollból készül.

5) Roland is írja: mindenkinek el kell döntenie, hogy mit akar tanulni
(és hogyan). Amíg ezt nem tisztázza, csak szerencse kérdése, hogy jó
helyre jár edzésre vagy sem.

6) "Mike Tyson teszt": ennek sok értelmét nem látom. Mégpedig azért nem,
mert biztosan van olyan technika, ami rajta működik, de máson esetleg
nem (ezenkívül nemcsak az ellenfél változik, hanem a körülmények sem
mindig azonosak). Ráadásul kevés Mike Tyson van, akin gyakorolni lehetne.

7) Úgy tűnik, hogy a pénz, ego, tudatlanság káoszában a ninjutsu ma is a
láthatatlanság művészete. Valamit tudhat Hatsumi... :-)

De bölcs vagyok :-)

Üdv,

Attila