Re: [ninpo-hu] Vigyázzunk a jó hírünkre...

Peter Kuszonoki peterkusz at freemail.hu
2008. Ápr. 20., V, 16:45:47 CEST

:-)

Szívemből szóltál!

Nem hinném, hogy ismernénk egymást, de gondoltam írok neked
és nem veszed tolakodásnak. Tapasztalt és csalódott
"2danos"-ként írok neked. :-))

Igazából a segítő jószándék vezérel, sok Bujinkan budokát
ismertem meg akik nagyon jó emberek és Őket a Bujinkan nem
érdemli meg.

96-97-től próbálkoztam 2007-ig megtalálni a Bujinkan
hatékony alkalmazhatóságát különböző oktatóktól, shihanoktól
a világon, beleértve Magyarországot is.

Mostanára nagyon egyszerű szemléletem, van; technikailag
működik-e vagy sem és működne-e Mike Tyson fizikumú,
képzettségű és elszántságú embereken is?

Valószínű, hogy pont (számomra) nem a megfelelő emberekkel
hozott össze a sors, de nem árt néhány TÉNYT szem előtt
tartani. Amit személyesen hallottam és tapasztaltam Japánban is.

1. Hatsumi szerint: "Hogy Japánon kívül mi folyik a
Bujinkanban az engem nem érdekel, csak Japánon belül levő
Bujinkanért érzem magam felelősnek. Ami Japánon kívül van
azt elintézik a nyugati shihanjaim"
Hát, emberek vagyunk mind, gyarlók és a döntő többség
megfelelő képzettség nélkül próbálja felépíteni a saját kis
királyságát. Akár van vmilyen dojovezetőnek valós tudása
vagy nincs 2 dologra MINDIG lehet számítani; hiúságra és a
territóriális ösztönre és ezeknek a negatív manifesztálódására.

2. Japán Bujinkan egy bordélyház, aki rangért megy ki az
megkapja. Aki tanulni megy, talán megkapja. Aki ismerkedni
megy és politizálni megkapja. Senki ne akarja nekem
megmagyarázni (átlagosan 20-30 fős Japán shihan által
oktatott edzésnél 3000 yen ( kb 6000 HUF) /fő/alkalom), hogy
nem a pénzről szól. Add hozzá a rangokból a bevételt;
danonként ahanyadik dan * 10000 yen és danonként max 50000
yen. Naponta 4-5 edzés van csak a hombuban. Plussz még egyes
 shihanok saját dojoi.
Egyedüli jó dolog Japánban az edzéseken az a színvonala az
oktatásnak.

3. A youtube-os video találó, minden Bujinkan oktató azt
fogja mondani; "rávezető gyakorlatokat végzünk, amelyeken
keresztül megérted és majd alkalmazhatod valós helyzetben",
de ott 99%-ban kifújt az edzés anyag. Testmechanikai
gyakorlatok amelyek legjobb esetben sikerélményt adnak,
aminek van köze az önvédelemhez. Igazi önvédelmet önvédelmi
tanfolyamon tanulhat az ember, ha hiteles.

4. NE LEGYEN IGAZAM! Magyarországon, hogy minden különálló
dojo összetartson egy szakmailag könyörtelenül őszinte és
ugyanakkor nyitott, barátságos hozzáállással egy lehetetlen
elvárás.  A dojokat inkább társaságoknak láttam, ahol inkább
mentalitást gyakorolnak más dojok és harcművészetek felé.
Ami baráti klubnak jó. Nagyon kíváncsi lennék egy MMA
versenyző vagy pl egy képzett Gracie ju-jutsu budoka
teljesítményére, ha végigmenne a magyar Bujinkan dojokon
kihívóként.

- Éppen a szintén Bujinkan rendszerben "2 danos" feleségem
ébresztett rá a japán harcművészetek lényegére: praktikusan
alkalmazható harci rendszer tanulása a cél adott univerzális
zen mentalitással amely a gyakorlást a tökéletességig viszi.
Ez inkább a Japán mesterségek (jutsu-k) alapelve, hogy akár
teaszertartás, kőművesség vagy akár harcművészet, azt a
tökéletesség felé próbálják megvalósítani, úgy hogy minden
amivel foglalkoznak azt teljes átszellemüléssel végzik, hogy
adott küldetést minél tökéletesebben végezzenek el.
EZT NEM VALÓSÍTJA MEG SENKI JELENLEG AZ ELKURVULT NYUGATI
VILÁGBAN. Nincs rá alkalmas környezet.

nem lételemem a szarkazmus, de zárásként;

Vigyázz Magyarországon a Bujinkan jó hírére! ;-)

őszintén sok sikert kívánok nektek

Komáromi Péter
ex-Bujinkan

das mc <mcninja at citromail.hu> írta:

>             Sziasztok!Olyan régen volt már levél a
levelező listáról, hogy gondoltam írok egyet nektek...
:)Most találtam egy embert, aki kóstolgatja a Bujinkant a
youtubon:http://www.youtube.com/user/BujinkultÉs teljesen
igaza van... Már azok a videók, amiket feltesz, meg kérdez,
azokban teljesen igaza van...Megmondom őszintén, hogy
sokféle Ninjutsut láttam már és van amelyiket én sem
tanulnám pont azért, amiért ez az embör is kritizálja...Meg
kéne hívni ide a középeurópai régióba, néhány tréningre...
;D(Vigyáznunk kell a magyarországi bujinkan jó hírére :)
)Gouranga

Papírképek akár ingyen! Digitális fényképezőgépek már 5000 Ft ajándék fotókidolgozással a FotoMarket Online Fotóáruházban!
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,99786,162268/click.prm