[JavaTech] Relacios DB - Primary Key kerdese

TörökTibor tibort at freestart.hu
2001. Okt. 4., Cs, 19:42:06 CEST

Hello,

"Bognar, Attila" wrote:
> Igazából ha nincs olyan kérés pl, hogy személyi számhoz tartozó gyerekeket
> lekérni, akkor nem tudom hol lassít annyira egy mesterséges kulcs
> bevezetése. És ha ezt az egy lépcsõt nézem, akkor az idõtállóság és
> korrektség (ami a megbízhatóságot segíti) oldalon megér ennyit. Fõleg ha
> azt is nézem, hogy mivel járhat egy esetleges kulcsra vonatkozó módosítás.

Az "idotallosag" es a "korrektseg" ebben az esetben totalis
felreertes a mesterseges kulccsal kapcsolatban. Az elsodleges
kulcs, avagy azonosito az entitas sajat jellemzoje. A mesterseges
azonosito egy krealt valami, ami peldaul ket rendszer kozott mar
akarmi is lehet, de jellemzoen ket azonos adat kozvetlen
osszekapcsolasara mar nem alkalmas, hiszen kulonbozo mesterseges
azonositot adtal nekik.

Elofordulhat, hogy valamilyen korulmeny miatt az entitas nem
azonosithato, nincs rendes elsodleges kulcsa. Ekkor ez a
bizonyos "korulmeny" nagyon-nagyon figyelemremelto, mert valami
sumaksag lapul a rendszerben. Lehetoleg addig kell kutatni,
amig az ember megtalalja az entitas valodi elsodleges kulcsat.

Mivel az elsodleges kulcs az entitas jellemzoje, megvaltoztatasa
szinten gyanus esemeny.

Az esetleg alkalmazott mesterseges kulcs az esetek tulnyomo reszeben
valamilyen technologiai sajatossag kovetkezmenye, es alternate
key a valodi elsodleges kulcs mellett.

Sebessegi megfontolasok altalaban nem jatszanak egyik esetben sem,
ritka kivetel a nagyon osszetett es/vagy hosszu elsodleges kulcs.
De egy 5-8 attributumbol allo p.k. nem problema rendes db-nek.

udv: TT