[JavaTech] Relacios DB - Primary Key kerdese

Bognar, Attila attila at ebizlab.hit.bme.hu
2001. Okt. 4., Cs, 19:20:42 CEST

Igazából ha nincs olyan kérés pl, hogy személyi számhoz tartozó gyerekeket
lekérni, akkor nem tudom hol lassít annyira egy mesterséges kulcs
bevezetése. És ha ezt az egy lépcsőt nézem, akkor az időtállóság és
korrektség (ami a megbízhatóságot segíti) oldalon megér ennyit. Főleg ha
azt is nézem, hogy mivel járhat egy esetleges kulcsra vonatkozó módosítás.

> változtatják. Tudom, tudom, hogy 640K mindenre elég lesz, meg Y2K, és
> félreértés ne essék nem azt az oldalt képviselem, hogy hogyan nem
> lehet megoldani valamit, de a vevő az úr és ha ő azt mondja, hogy
> lassú, akkor magyarázhatod neki, hogy milyen jó lesz, majd ha
> megváltoztatják a személyi számot.

Még eléggé benne vagyunk a papír bürokráciában, de mikor jobban
elektronizáltan tárolnak mindent, akkor egy ilyen döntés elég súlyos
lehet. A vas gyorsabban fejlődik, minthogy megérne ilyet "kockáztatni".
(nem mondom azt, hogy a vas lehetőségeit hagyjuk figyelmen kívül)

> Összefoglalva tehát jó dolog a mesterséges kulcs, de szerintem csak
> olyan területen, ahol egyensúly van az overhead és az előnyök között.
> (ide most valami példa kéne, de nem megy)

:-))

> Bennem felmerült egy másik kérdés is ezzel kapcsolatban (lehet, hogy
> külön szálban kéne mennie, majd eldöntitek), de mennyi időre kell vagy
> lehet egy rendszert tervezni? Mennyire (milyen időtávra) kell
> előrelátónak lenni?

Vagy mennyire a jövőt kell megcélozni? Ez is kérdéses lehet. Talán jó
példa erre, hogy az 1.4-es cuccos adottságaira már most is lehet építeni
adott esetben, mert mire elkészül egy rendszer, addigra az is elég erős
lesz.

attila