AW: [JavaTech] riport

Bognar, Attila attila at ebizlab.hit.bme.hu
2001. Nov. 13., K, 12:03:28 CET

> egy riport sem tobb mint egy view,
> lehet direktbe j2ee componenteket venni, amik megoldjak a feladat nagy
> reszet,
> ha jol emlexem sima xml adatforrasbol dolgoznak azok, amiket en megneztem
> annak idejen.
> kulonben mi speciel ugy dolgozunk, hogy a clienthez mar csak egy pdf jut el.

Gondolom bedrótozott riportokra gondolsz, hogy a user kéri azt a
kimutatást, amelyik ezmegaz. Én arra gondolok, hogy egyéni riportok
készítésére van-e valami már kitalált technológia.

Az egyszerűség kedvért tegyük fel, hogy köztudott, hogy relációs adatbázis
van a háttérben (nem xml és bármi egyéb). Ha hozzáfér az adatbázishoz,
akkor tetszőleges riportokat tud készíteni, ha jól tudom például a Crystal
Riports nevű dolog pont erre van.

Nade a rendszer nem olyan egyszerű, mert user ne túrkálhasson közvetlenül
az adatbázisban (bizonyos sorokhoz nem férhet hozzá, vagy csak
korlátosan). Ez esetben van valami mód (ha igen, milyen?) egyéni riportok
készítésére?  (ugyanis nem lenne rossz dolog, de igazából nem tudom
elképzelni hogyan lehetne).

attila