[JavaTech] riport

Viktor Szathmary vszathmary at freshdirect.com
2001. Nov. 13., K, 10:52:49 CET

hello,

hadd kapcsolodjak be :)

szoval nekem a j2ee-vel kapcsolatban az a benyomasom, hogy ugyan
probalja vezetni az ember kezet, de igazabol csak akkor mukodik ez is,
ha tudod mit csinalsz, es mi miert tortenik... es ugyanez igaz a Jini-re
is... es ez igaz a custom-fejlesztett cuccokra is, csak persze nem
biztos hogy az ember akar/tud/raer pl elosztott tranzakciokezelest irni,
stb...

viszont ami megnyugtatobb, hogy j2ee appserverbol legalabb 20 teljesen
fuggetlen implementacio van, mig jini-bol tudtommal egy.. :) viszont -
bar nem csinaltam semmi komolyabbat jinivel - elegansabbnak tunik a
megoldas, es ugy erzem inkabb olyan dolgokban vezeti az ember kezet,
amiben van ertelme...

szemben a j2ee-vel, ami sokszor foloslegesen probalja egyszerusiteni a
programozok eletet.. gondolok itt pl. a single-thread szemleletre...
persze biztos van aki jobban szereti ezt igy, de en mar eleg nagyfiunak
erzem magam ahhoz, hogy atlassak egy multithreaded szituaciot...

es ha mar a j2ee "egyszerusiteseinel" tartunk, szerintem az sem teszi
jobba az egeszet, hogy mondjuk egy bean home es remote implementaciojat
ugyanabban az osztalyban kell eszkozolod - csak eppen mas elvek
szerint... persze ha tudod mit csinalsz, ez nem olyan nagy baj, de akkor
most mennyivel is lett jobb a szimpla programozonak ezaltal? :)

	viktor