[JavaTech] return type override

Viktor Szathmary vszathmary at freshdirect.com
2001. Dec. 13., Cs, 11:35:18 CET

hello :)

> subclassokhoz
>
> ott szerintem pont nem, a framework legyen altalanos valami,
> o ne tudja azt, hogy mit dolgoz fel pontosan, eleg ha a "szerzodesek"

a frameworknek valoban csak PrimaryKey-kent hasznalna, de viszont a
fworkre epulo applikacioban kenyelmes lehet ha nem kell castolni az
altalanos PK-rol a specifikus PK-re.. azaz: CustomerPK pk =
customer.getPK();

> igen, itt tenyleg hasznalhato lenne, de szerintem nem a
> kevesebb kodolas
> helyett, hanem a cast miatti idovesztesegbol kifolyolag,

szerintem mindketto :)

sajnos ugy tunik nekem, bar nem neztem meg alaposan, hogy a generic java
tulkeppen egy automatikus castolast rak be... de legalabb nem tevedhet a
programozo :)

mindenesetre ugy nez ki, hogy ez a return-type ugyet vhogy megoldjak...
ugyhogy beszeljunk masrol :) pl egy rendes assertion-rendszer jo dolog
lenne.. amit most beleraktak az eleg gyenge szerintem: alig tobb mint
amit if-ekkel elerhetsz. a fantazia abban lenne, ha a pre- es
post-conditionoket orokolnek a subclassok... bar vannak ilyen jelleg
3rdparty cuccok, amik pl. javadocbol dolgoznak (pl @pre x!=null)... de
jo lenne ezt beepiteni a rendes apiba is...

	viktor