AW: [JavaTech] return type override

Szitas Krisztian k.szitas at gisma.de
2001. Dec. 11., K, 16:39:19 CET

En ertem mit jelent a return type ovveride, csak azt
nem kapisgalom hirtelen, hogy mikor jo az nekem,
van ertelmes felhasznalasa ennek valamikor?

class Processor {

 void process( SubBlahTarolo cucc ) {
    SubBlah jaj = cucc.getBlah();
 }

 void process( BlahTarolo cucc ) {
    Blah jaj = cucc.getBlah();
      itt a VM kitalalja hogy most Blah getBlah()-ot hivja meg,
      vagy inkabb a SubBlah getBlah()-ot?
      a vissateresi ertek alapjan biztoasan megteheti,
      de mi van, ha en reflekciozok, es azt mondom, hogy

    Object jujujj = cucc.getBlah();
      itt automaikusan a legnagyobbat venne?
      hogy a kovetkezo castomnal ne szarjon be a rendszer?

    SubBlah castolt = (SubBlah)jujujj;

 }
}

na most a SubBlahTarolo-t hogyan kellene akkor implementalni?

class Cuccos implements SubBlahTarolo {
 Blah getBlah();
 SubBlah getBlah();
}

vagy eleg lenne igy?
de akkor minden olyan osztalyt is meghivhatok a SubBlach hierchiajaban?
Hogyan akadalyozom meg, hogy egy kozbenso osztalyt elerjen a hivo? valami
hinttel?
esetleg mondjuk egy Except kulcsszot eleirok a methodnak (a la final vagy
ilyenek?)

class Cuccos implements SubBlahTarolo {
 SubBlah getBlah();
}

De akkor mit csinalok olyan esetben, amikor nekem csak Blah kellene?

Letrehozom csak azert a SubBlahot (esetleg 100x annyi eroforrast
felhasznalva)
hogy legyen egy Blahom?