AW: [JavaTech] return type override

Szitas Krisztian k.szitas at gisma.de
2001. Dec. 13., Cs, 17:25:00 CET

>peldaul: clone() eseteben mindenkepp ertelmes lenne.

igen ott tenyleg

>vagy mittomen vmi frameworkot epitenel, ahol az alaposztalyban
>definialsz egy
>PrimaryKey getPK() -t.. (PrimaryKey legyen abstract) es a subclassokhoz
>tartozna egy sajat AkarmiPrimaryKey osztaly...

ott szerintem pont nem, a framework legyen altalanos valami,
o ne tudja azt, hogy mit dolgoz fel pontosan, eleg ha a "szerzodesek"
a rendelkezesere vannak bocsatva, tf. hogy az egy Pk, de tobbet neki
nem kell tudnia rola.

>vagy pl. vegyuk az iteratorokat.

igen, itt tenyleg hasznalhato lenne, de szerintem nem a kevesebb kodolas
helyett, hanem a cast miatti idovesztesegbol kifolyolag,
de en amitol felek, hogy ezt ugy oldanak meg, mint a cpp templetet,
akkor az eszmeletlen helypocsekolas lenne.
ha meg csak annyi tortenne, hogy nem ellenorzi csak a tipust,
akkor oda a java egyik alapelve, miszerint ne hagyjuk, hogy a programozo
veletlenul hibazzon, ha meg mar megteszi, akkor azonnal deruljon ki