Re: [ninpo-hu] szemináriumok

Magyar Attila magyarattila at vipmail.hu
2008. Jún. 11., Sze, 14:32:21 CEST

Sziasztok!

   Nem hiszem, hogy az összes szemináriumot Bp-en kellene megtartani.
Régebben is, és mostanában is el tudnak menni a népek Szegedre, vagy
Debrecenbe. Összefogni? Igen, de MOST is össze vagyunk fogva! lehet, hogy
csak én vagyok naív?! Hiszen van Debreceni Buyu szeminárium, van ninpo.hu,
van kommunikáció, vannak egyre komolyabb Mesterek Mo-on, stb... vegyük már
észre a jót is! :)

> Például... Kevesebb mint 10 éve az emberek el tudtak menni busszal és
> vonattal Kiskunmajsára, aki autóval ment az meg fel tudta venni utasnak a
> közelben lakó vagy útba eső buuyuukat. Ma meg már nem tudnak elmenni
> Szegedig vagy Debrecenig autópályán vagy IC-vel... Itt jön a képbe hogy az
> elmúlt 10 év alatt nem csak az anyagi helyzet és személyes kapcsolatok
> romlottak meg, hanem előjött a kényelmes életvitel, meg hogy a jelenlegi
> ninja-generáció már alapból az. A "régi motorosok" még mennek, de az
> "újoncok" már nem nagyon.

Ez egy régi nóta, és téves elképzelés. MOST is vannak, akik keresnek, és
vannak, akik ülnek a seggükön. Ez régen is így volt. Hja, amíg EGY helyen
lehett tanulni (Kecskeméten) addig pesze hogy odajárt mindenki! De az jó
volt? Nem, mert nem volt választási lehetőség. Most is járnak az emberek
tréningezni, csak nem szabad lenézni azt, aki "némán robotolva" jár
hónapokon át a "normál" tréningekre, de nem tud, vagy nem akar elmenni egy
másik városba szemináriumra. Ők azok, akikre építhetjük a Dojo-t. Ha vannak
olyanok ezeken felül, akik még szemináriumra is tudnak menni, az plusz jó
dolog!

> Túltelítettség? Egy évben ha van 5-6 shihan szemcsi. Ez hívható akár soknak
> is ennyi ninkára. De nyilván nem kell elmenni mindegyikre, és nem is megy el
> mindenki mindegyikre. Eddig is volt közel ennyi szeminárium egy évben, de
> megvolt a kellő résztvevő is. Eddig is volt hogy kevesebben jöttek egy-egy
> csoportból mint ahányan ígérték, de ez a dolog is szintet lépett.

Akkor mi a gond azzal, hogy nem mennek az emberek? :) Én azt gondolom, évi
5-6 szemináriumra nem fog elmenni elegendő ember. Az országban van kb 200
gyakorló, ebből 100 a fluktuáció része, tehát még nem biztos alap. A maradék
100-ból kb 60-70 jár szemináriumokra. Mivel egy ember a tapasztalatok
szerint egy évben max 2-3 szemináriumra tud elmenni, és belevesszük, hogy
nem csak Szegeden van szeminárium, akkor mindjárt kijön a teljesen reális,
valóságos 25-30 ember szemináriumonként.

Az összehangolás sem lehetett probléma, mert többnyire egy évvel előre meg
> [...]
> hazánkba szakadt "mesterre" akinél kötelező szemináriumra menni meg ilyenek.
> Ő volt az aki jó két éve vagy hogy összehívott egy tanácskozást és arról is
> győzködte a népeket hogy hangoljuk össze a szemináriumokat, mert az jó.
> Neki, persze. Ja, hogy ők nem jönnek el a többiek szemináriumára, soha, mert
> nem érnek rá, valamint meg is van tiltva? Mellékes... Nos, ha nem találunk
> (mindannyian, mínusz  "ők") megoldást erre a problémára, akkor az "ő"
> malmára hajtjuk a vizet, azt meg rajta kívül senki sem szertné ha jól

   Foglakozzunk a saját problémáinkkal. Személy szerint engem nem zavar sem
D.J. Holt, sem Kosztolányi Péter Sensei, de még te sem, Roland. :) Senki.
Elférünk a Nap alatt, nem? :) Ha jön, jön. Ha nem, nem.Mindenki magáról
állít ki bizonyítványt a saját cselekedetei által, és mi akkor követünk el
hibát, ha a saját elképzeléseinket másokon kérjük számon.

Ezzel az újfajta, utolsó pillanatban lemondós hozzáállással egyéb dolgok
> mellett a hazai szemináriumokat is elveszítik az emberek.

    Szerintem nem. A hazai szemináriumokat olyan kis költségvetéssel lehet
leszervezni, hogy sokkal nehezebb belebukni.  Szinte már az is elég, ha az
adott Dojo-ból elmegy mindenki, vagy a 90%-a.

   Végül: nem vitatkozni szeretnék, senkivel, Rolanddal sem. Csak szeretném,
ha felemelnénk a fejünket.

Üdvözlettel:
Magyar Attila

Si vis pacem para bellum