Re: [ninpo-hu] (nincs tárgy)

das mc mcninja at citromail.hu
2008. Jún. 11., Sze, 12:09:48 CEST

            Hát akkor ez egy nagyon bölcs meglátás Attila részéről... Ez a véleményem és szinte ritkán mondok ilyet, de 100%-ig egyet bírok érteni vele...Szóval mi is 5-en mentünk volna a szegedi szemcsire, de az utolsó pillanatban derült ki, hogy bizony a Jó Isten másképp rendezte. Itt olvashatod a történetet: http://href.hu/x/5zw2Szóval most nem örülnék, hogy buktam a 25-öt, de szerencsére nem így történt. Viszont így meg a szervezők bukták, szóval igazából nem lett jobb. Mindattól függetlenül nem tudom hányan mondták vissza velem együtt így az utolsó napokban ráadásul mindjárt 5 embert, de én bizony benne voltam. (Persze azt megjegyezném, hogy ha mentünk volna akkor nem 20-an, hanem 25-en lettek volna)Hát ez van... Lelki ismeret furdalásom nincs, mert rajtam kívül álló okokból nem sikerült eljutnom...Amúgy nagyon szívesen megnézném Arnoud senseit, már régóta kíváncsi vagyok rá, de valahogy mindig úgy alakult, hogy csak a tatíványaival találkozhattam eddig...Attilának abban is igaza van, hogy túl sok szemcsit szerveznek mostanság a magyar piachoz képest. Lehet, hogy külföldön is hirdetni kéne a szemináriumokat. (Kis marketing, ahol szintén lehet az alapelveket alkalmazni :) ) Ezenkívül azt gondolom, hogy Szeged eléggé ki esik mindenkinek, s bár szívesen mennék sokszor, egy évben egynél többet nem tervezek, mert ennyiért már mehetek külföldre is és az meg már mennyire más... (Nekem legalábbis, mikor fényezem magam a neten, vagy anyámnak, hogy most voltam Svédbe, vagy Horvátba, vagy Ausztriában stb... Had örüljön :) )A Debreceni kezdeményezés és Csaba törekvése pedig mindenképpen tiszteletre méltó és nagyon remélem, hogy idén ezt még többen így fogjuk látni mint tavaly. Szóval lehet, hogy messze van, de 4000Huf-volt az egész a színvonal pedig messzemenően ver sokféle más, külföldi szemináriumot. Főleg azért, mert Magyarországon tanító mesterek adják át, Magyarul, főleg Magyaroknak. Tehát érthető nyelven van és az egész meg olyan családias... Ezen kívül nagyon kedvesen és figyelmesen fogadják a vendégeket és nagyon szépen törődnek velük. Egy rossz szavuk nincs senkiről, még azokról sem, akik nem jönnek el és ettől nagyon emelkedett a hangulat, amitől úgy érzem, hogy ha kimaradnék belőle, akkor bizony veszítenék valamit...Én azt tudnám mondani, hogy Szegedre elég egy évben 1 nagyágyú szeminárium és akkor arra belázítani a népet, a többire meg "kisebb" arcokat leszervezni,  ha minden áron ott akartok szemcsit tartani nálatok...Főleg mert ez már nem az első alkalom volt, hogy kicsi a létszám, vagy nem elég a résztvevő... Nem gondolom, hogy attól emelkedne a résztvevők száma, hogy előleget kértek, sőt... De ha mondjuk úgy csinálnátok, mint külföldön, hogy na ha mittudomén előtte két hónappal befizetsz, akkor 75%-áron hozzájuthatsz a belépőhöz, vagy neadj Isten féláron... (Ismét egy fergeteges marketing tanács és teljesen ingyen! Nem tudom figyeltek-e? ;DD)Ráadásul bár nem látok az igennagymesterek fejébe, de minél több ilyen rosszul szervezett szemcsi van, annál nagyobb az esély, hogy legközelebb mikor jönnének egy esetleg jobban megmarketingelt témára, akkor nemet fognak mondani, mert kellemetelen emlékeik lesznek...De mivel Magyarországon az 1köbméterre jutó Ninják száma Budapesten a
legmagasabb, így azt hiszem itt számíthat egy nagy volumenű szeminárium
a legnagyobb résztvételre... (A múltkor pl kettő volt egyszerre, de
egyik szervező sem panaszkodott) Mert itt kifizetni egy belépőt egész más, mint utiköltséget, meg szállást, meg ennivalót fizetni. Viszont sűrűn vannak a nagytréningek, így a "vidékiekre annyira nem figyel oda a nép)Szóval remélem nem sértődik be senki, mert nem támadó jelleggel írtam ezeket, csak mint néhány gondolatot, ami a fejemben kavarog a témával kapcsolatban...Gouranga!Sziasztok!   Azt hiszem érezni Péter szavaiból az elkeseredettséget, amely valahol teljesen érthető. Én a magam részéről - saját tapasztalat alapján - megértem a szervezés nehézségeit, buktatóit, így a foglaló rendszerének bevezetését is.    Igazából ez egy régi "22-es csapdája" : minél drágább a részvételi díj, annál jobban kijön a szervező, de annál kisebb a részvételi kedv.... nehéz dolog jól eltalálni a megfelelő súly-vonalat. A foglaló ilyetén bevezetése kicsit hirtelen jött nekem, de abszolút érthető. A másik oldalon viszont szeretném, ha kitalálnánk valami "tompító" megoldást a foglaló elvesztésére, mert ha nem így teszünk, akkor még tovább csökkenhet a részvételi kedv, hiszen lássuk be, bárkinek közbe jöhet bármi. Ezért vetettem fel a foglaló "csúsztatását". Nálam a vizsgadíj is így működik: ha nem sikerült a vizsga, az adott fokozatra már nem kell többet fizetni. Félévente próbálkozhat.    Szeretnék egy észrevételt tenni, egy harmadik szemszögről: a meghívott Mester oldaláról. Ha meghívnak valahová első alkalommal, és kiugróan magas a részvételi arány, majd ugyanabban az országban második alkalommal már alig jönnek el.... nos, ez nem feltétlenül a szervezők hibája. Nem lehet csodát tenni: meghirdeted időben, biztosítod a helyet... és kész. Ha nem jönnek, azért nem jönnek, mert nem akarnak jönni, és ennek oka van.     A szemináriumok bevételének tetemes részét az adott Mester tiszteletdíja viszi el, akár 80% os mértékben. Ha drága egy szeminárium, el kellene gondolkodni másnak is, nem csak a szervezőknek, hiszen ők a tiszteletdíj meghatározásával kész tények elé vannak állítva. Abból nem lehet "faragni", meg ügyeskedni. Sok Shihan nem fogja fel, nem veszi észre, hogy változott a világ, Magyarországon is. Nagy a konkurencia, és az emberek gondolkodnak is. Had éljek megint egy példával: sokáig nem értettem, miért nem jönnek velem a Tanítványaim külföldre, egy idő után. Aztán megértettem a gondolkodást: itt  ami Mesterünk, jól halad, 4.. már 5 Dan-os... nekem ő bőven megfelel, miért dobjak ki egy hétvégére 20-25 e forintot, mikor mindenki a saját szintjének megfelelően érti meg dolgokat! Vagyis: ha oda is megyek, akkor sem fogok többet megérteni, mint egy itthoni tréningen. Ez olyasmi, mintha azt mondanám: ugorj fel helyből 2 métert, vagy ugorj 3 métert.... tök mindegy. Fél méternél úgysem tud magasabbra ugrani...    Még egy gondolat, halkan: a hazai "piacnak", keresletnek van egy felső határa, (nem is oly magas) ha annál több szemináriumot szervezek, nem fognak tudni eljönni a népek...    Haladni kell a változásokkal, és az elmúlt 5 évben nagy változások voltak a mo-i Bujinkan-ban. Uram bocsá', talán körbenézhetnénk a hazai placcon is, nem? Sajnos erről nem írhatok úgy, hogy ne tűnjön önreklámnak, de bevallom az őszintét, néhány embert nem értek, akik Dojo-t vezetnek, de eszükbe sem jut néhány hazai vezetőt meghívni, akiktől talán lehetni is tanulni.... a külföldi Shihanok tiszteletdíjának töredékéért. Én ezt szinte csak egy helyen látom megvalósulni, Debrecenben. Amit Csaba tesz ott, komolyan kezd tiszteletre méltó lenni. Szervez, hirdet, meghív, stb.. . és hazai színekben (is) gondolkodik, régóta. Egyfajta motorként működik, és ez nagyon jó. Ha beindulna az országban a belső szervezés is, akkor egymást is erősítenénk, mi, a mo-i Dojo-k. Nem kell mindig külföldön keresni a spanyolviaszt.    Hirtelen ennyit, további szép napot mindenkinek!  Üdvözlettel: Magyar Attila__________________________________________Si vis pacem para bellum Dojo Cho Magyar Attila Shidoshi Bujinkan Zanshin Dojo Budapest Web: www.zanshindojo.hu E-mail: magyarattila at zanshindojo.hu ICQ: 190138645 _______________________________________________ magyar ninpo fórum - ninpo-hu at ninpo.hu http://lists.netalfa.net/mailman/listinfo/ninpo-hu

Egy ötlettel több, ezresekkel kevesebb. A Generali nem csak lakása biztonságára, de a villanyszámlájára is gondol. Érdeklődjön Házőrző Optimal lakásbiztosításhoz kapcsolódó akciókról! Részletekért Klikk Ide >>>