[ninpo-hu]

"bognár, attila" attila at ninja.hu
2008. Ápr. 23., Sze, 19:45:37 CEST

> Annyit tudok, hogy külföldön vannak másfajta emberek, mint
> Magyarországon (jelenleg), akik könnyebben engedhetik meg
> maguknak a Japán utakat és ténylegesen van shihan szinvonalú
> tudásuk. Ezen felül még talán nyugodtabb természetűek is és
> a jóindulatuk mellett van nagyon valós tudásuk.

Ez kinek a "hibája"? (és hány darab mesterből van annyi és olyan,
amennyi...?)

Péter, az égből nem fog lepottyanni Magyarországra egy shihan. Sajnos ki
kell várni, hogy megfelelő tudású tanítók lehessenek. Hátrányosabb
gazdasági helyzetből ez akár tovább is tarthat, mint nyugaton.
Szabad a pálya :-)

> Ki lenne megfelelő? Akinek az ideje energiája, családi és
> anyagi helyzete megengedi, akinek nem szokása visszaélni
> dolgokkal, aki tudás-tanuláscentrikusan lenne képes
> hazahozni az ott levő tudást.
>
> Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mik a jelenlegi
> lehetőségek és mi jelenlegi helyzet. Én azt mondom, hogy
> nagyon ki van a teljes Magyar Bujinkan szolgáltatva nyugati
> shihanoknak.

Így is lehet nézni, de azt is lehet mondani, hogy nem feltétlenül kell
japánig menni (ahova a nyugatiak anno jobban kényszerültek utazni, igaz
jobb anyagi helyzetből, azaz nagyjából 1-1).