[ninpo-hu] a jó hírünkről

"bognár, attila" attila at ninja.hu
2008. Ápr. 20., V, 23:18:53 CEST

> Anyagiassággal mi baj? Csupán annyi, hogy a radikálisan
> megnöveli a valószínűségét a minőség romlásának, leszűkíti a
> megfelelő hozzáállású  tanítványok megfelelő helyre való
> látogatását.
> Kérdéseben az egyik lényeg, "a rávalót előteremteni".
> Gazdaságtalan az európai lehetőségekhez képest.
> Amúgy nem is annyira az anyagiasság, hanem az hogyan adnak
> rangot és milyen privát szappan operák lejátszódására ad
> lehetőséget a Bujinkan, persze Japánon kívül. Ott mindenki
> udvarias kedves és aranyos.

Az emberek mindig is gyarlók voltak, és azok is lesznek/maradnak (én is
az vagyok). Nem lehet, hogy például emiatt ilyenek az árak? Ha már
gyarló és nem ér semmit az odalátogató, akkor legalább fizessen? Ha
fizetni kell, talán kevesebb megy. (nem tudom, csak okoskodom)
Nyilván van kivétel is, de lehet azt gondolni, hogy az amúgyis meg fog
érte küzdeni. (elég kevés dolog működik """igazságosan""", miért ez
működne úgy?)

(Gondolj bele Hatsumi helyzetébe is: minek strapálja magát, ha az
emberek nagy részéről nem lát megfelelő hozzáállást? Értsd ezalatt, hogy
sokan, divatból, megszokásból, menőzésből csinálják, más dolguk nincs és
csak lötyögnek. Szerintem aki bármit tanított már az életében tudja,
hogy a legrosszabb dolgok egyike a hiábavaló tanítás, a passzív,
érdektelen hallgatóság. Ez most megint csak okoskodás)

> De senki nem fogja (és nem is szabad) a kezed, hogy "erre" menj.
> Ezt az alapelvet nagyon sok magyar oktató intézményben már
> látom, nem csak harcművészetben. Ezt szerintem nagyon sok
> ember csak szóban tudja felfogni, de átélni és igazán
> megérteni nem. Az ember egyedül van és csak magára számíthat
> a tanulásban. A jó oktató aki okosan javasol és terel az
> szerencse.
>
> Hiketsu bun és a filozófia óra 16 éveseknek még jó.
> Meglepődnék, ha valakinek Magyarországon egy helyen több
> Hatsumi könyve lenne egy helyen amit el is olvasott, mint
> [...]

Nem hiszem, hogy a filozófia 16 éveseknek lenne való. Nem árt esetleg
már akkor is gondolkodni, de szerintem pont a filozófia adja meg azt,
amire az életet lehet építeni - hosszú távon (valami hosszú távú
elképzelést célszerű előbb-utóbb kialakítani, hogy tudatosan lehessen élni).
Alapvetően talán kicsit közhelyesnek is mondható a Hiketsu Bun, de akár
ezt is mondhatnám: "Ezt szerintem nagyon sok ember csak szóban tudja
felfogni, de átélni és igazán megérteni nem.". ;-)

> Nekem az egészből igazából csak annyi jött le miután a
> lelkesedésem lenyugodott, hogy trivialitásokon túl az
> elmélet csak maszatolás (maszatolás=a dojovezető által
> tartott hegyibeszéd és előadás a szellemi és lelki
> hozzáállásokról a harcot, de még az életet is illetően
> =bullshit)
>  a küzdelem és önvédelem szempontjából. A trivialitásokhoz
> nincsen szükség könyvekre, józan észre van.

Elmélet nélkül nincs tartalmas gyakorlás. Nyilván nem kell a lovat
nekifutásból átugrani.

> Ha edzek csak a 3D-s fizikai rendszer érdekel, a többi már a
> saját értékrendemen múlik.

Nemcsak 3 dimenzió vagy:
- fittség
- hőmérséklet
- páratartalom
- légnyomás
- mennyire csúszik a talaj
- lelki állapot
- van-e rajtad kívül valaki fontos

> Igazat megvallva, nagyon szívesen beszélgetnék veled a japán
> harcművészetek lényegéről, a közeljövőben.
> Sokkal jobban kíváncsi vagyok arra, hogy MIBEN különbözik ma
> praktikusan ( a mindennapi alkalmazhatóságában) a Bujinkan a
> többi japán harcművészet szervezeti működéstől és alapvető
> funkciójában a többi japán harcművészettől?
> (azon kívül, hogy gai-jin-ok a hombu edzésen levők döntő
> többsége és hogy a Togakure ryu 900-1000 éves)

A legtöbb japán harcművészet tudomásom szerint viszonylag erősen
hagyománytartó, (többé-kevésbé) szigorú szabályok között gyakorolják (pl
fokozatok, "tananyag"), szellemi háttere is fontos, a (harci) praktikum
nem mindig elsőrendű.

> Pontosan!! Ha valaki látja a csirkelábat és toll összetételt
> rájön, hogy mást akar. Magyarországon (még) nem (vagy nem
> akarják tudni) tudják, hogy létezik jobb. Túl sokan maradnak
> egy dojoba, mert ott van a valamennyire a többiek által
> lelkileg elfogadott "helye".

Én azt vettem észre, hogy nemcsak itthon nem kérdőjelezik meg adott
esetben, hogy 100 forintból hogy jöhet ki a virsli. (bár, hogy őszinte
legyek az utóbbi évekről nem sokat tudok nyilatkozni)

> Attila, ki az aki Magyarországról évente minimum 1szer
> elmegy (ténylegesen) edzeni Japánba és elsőkézből
> gondoskodik a Budo Taijutsujának a hitelességéről? Én egy
> embert sem ismerek ilyet.
> Így is lehet ösvényt taposni, de szerintem a Kiss Józsi
> Jutsu név design-osabb lenne nem?

Mindenki annyit fektet bele az idejéből, energiájából, pénzéből,
amennyit jónak lát (és tud). Itthon az anyagi lehetőségek nem
hasonlíthatók össze a nyugatéval, ergó kevesebbel is meg kell tudni
elégedni. Azt kell kihasználni, ami van, ami elérhető, szvsz a semminél
lényegesen több, az évek során egyre több és jobb lehetőség van.
Ha valakinek mégsem elegek az itthoni lehetőségek, el lehet menni
külföldre élni szerencsét próbálni (ezzel nem akarok senkire semmilyen
formában célozni, senkinek semmilyen tanácsot adni, pusztán azt a tényt
el kell fogadni, hogy vannak helyzetek, amikor vagy vesztünk, vagy
váltunk - ismét, mindenkinek magának kell mérlegelni, hogy az életében
mit akar elérni, mi vállalható).

> Én a maszatolásokat elégeltem meg, hogy a rávezető
> gyakorlatok és katák gyakorlásával az emberek 90%-át
> lecsapnák, mint a taxiórát. (sőt történt is ilyen egy volt
> társammal!)
> A misztifikálás ellen vagyok és egyszerűen azt nézem MŰKSZIK
> VAGY NEM MŰKÖDIK! HOGYAN MŰKÖDHET?

Szerintem ez azon múlik, hogy kitől és miként tanulsz. Pont ezt írtam
eddig is.
(Ez elhangzott már Roland részéről is: éles helyzetet nem tudsz
begyakorolni. Nem azon múlik, hogy mit gyakorolsz. Lásd a volt Judo
bajnokunkat, akit mostanában vertek agyon Londonban.)

> Ja, Hatsumi tudhat valamit pl behülyíteni sok embert! :-))

Szvsz az egész ninjutsu behülyítésről szól. Valamilyen szinten ezt kell
alkalmazni technikák kapcsán is, nem?

Attila

ui: mi a "Kuszonoki"?