<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html;charset=ISO-8859-2" http-equiv="Content-Type">
  <title></title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">Anyagiassággal mi baj? Csupán annyi, hogy a radikálisan
megnöveli a valószínűségét a minőség romlásának, leszűkíti a
megfelelő hozzáállású  tanítványok megfelelő helyre való
látogatását. 
Kérdéseben az egyik lényeg, "a rávalót előteremteni". 
Gazdaságtalan az európai lehetőségekhez képest.
Amúgy nem is annyira az anyagiasság, hanem az hogyan adnak
rangot és milyen privát szappan operák lejátszódására ad
lehetőséget a Bujinkan, persze Japánon kívül. Ott mindenki
udvarias kedves és aranyos.
  </pre>
</blockquote>
<br>
Az emberek mindig is gyarlók voltak, és azok is lesznek/maradnak (én is
az vagyok). Nem lehet,
hogy például emiatt ilyenek az árak? Ha már gyarló és nem ér semmit az
odalátogató, akkor legalább fizessen? Ha fizetni kell, talán kevesebb
megy. (nem tudom, csak okoskodom)<br>
Nyilván van kivétel is, de lehet azt gondolni, hogy az amúgyis meg fog
érte küzdeni. (elég kevés dolog működik """igazságosan""", miért ez
működne úgy?)<br>
<br>
(Gondolj bele Hatsumi helyzetébe is: minek strapálja magát, ha az
emberek nagy részéről nem lát megfelelő hozzáállást? Értsd ezalatt,
hogy sokan, divatból, megszokásból, menőzésből csinálják, más dolguk
nincs és csak lötyögnek. Szerintem aki bármit tanított már az életében
tudja, hogy a legrosszabb dolgok egyike a hiábavaló tanítás, a passzív,
érdektelen hallgatóság. Ez most megint csak okoskodás)<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">De senki nem fogja (és nem is szabad) a kezed, hogy "erre" menj.
Ezt az alapelvet nagyon sok magyar oktató intézményben már
látom, nem csak harcművészetben. Ezt szerintem nagyon sok
ember csak szóban tudja felfogni, de átélni és igazán
megérteni nem. Az ember egyedül van és csak magára számíthat
a tanulásban. A jó oktató aki okosan javasol és terel az
szerencse.

Hiketsu bun és a filozófia óra 16 éveseknek még jó.
Meglepődnék, ha valakinek Magyarországon egy helyen több
Hatsumi könyve lenne egy helyen amit el is olvasott, mint
nálam. 
  </pre>
</blockquote>
<br>
Nem hiszem, hogy a filozófia 16 éveseknek lenne való. Nem árt esetleg
már akkor is gondolkodni, de szerintem pont a filozófia adja meg azt,
amire az életet lehet építeni - hosszú távon (valami hosszú távú
elképzelést célszerű előbb-utóbb kialakítani, hogy tudatosan lehessen
élni).<br>
Alapvetően talán kicsit közhelyesnek is mondható a Hiketsu Bun, de akár
ezt is mondhatnám: "Ezt szerintem nagyon sok ember csak szóban tudja
felfogni, de átélni és igazán megérteni nem.". ;-)<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">Nekem az egészből igazából csak annyi jött le miután a
lelkesedésem lenyugodott, hogy trivialitásokon túl az
elmélet csak maszatolás (maszatolás=a dojovezető által
tartott hegyibeszéd és előadás a szellemi és lelki
hozzáállásokról a harcot, de még az életet is illetően
=bullshit)
 a küzdelem és önvédelem szempontjából. A trivialitásokhoz
nincsen szükség könyvekre, józan észre van.
  </pre>
</blockquote>
<br>
Elmélet nélkül nincs tartalmas gyakorlás. Nyilván nem kell a lovat
nekifutásból átugrani.<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">Ha edzek csak a 3D-s fizikai rendszer érdekel, a többi már a
saját értékrendemen múlik.
  </pre>
</blockquote>
<br>
Nemcsak 3 dimenzió vagy:<br>
- fittség<br>
- hőmérséklet<br>
- páratartalom<br>
- légnyomás<br>
- mennyire csúszik a talaj<br>
- lelki állapot<br>
- van-e rajtad kívül valaki fontos<br>
...<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">Igazat megvallva, nagyon szívesen beszélgetnék veled a japán
harcművészetek lényegéről, a közeljövőben.
Sokkal jobban kíváncsi vagyok arra, hogy MIBEN különbözik ma
praktikusan ( a mindennapi alkalmazhatóságában) a Bujinkan a
többi japán harcművészet szervezeti működéstől és alapvető
funkciójában a többi japán harcművészettől?
(azon kívül, hogy gai-jin-ok a hombu edzésen levők döntő
többsége és hogy a Togakure ryu 900-1000 éves)
  </pre>
</blockquote>
<br>
A legtöbb japán harcművészet tudomásom szerint viszonylag erősen
hagyománytartó, (többé-kevésbé) szigorú szabályok között gyakorolják
(pl fokozatok, "tananyag"), szellemi háttere is fontos, a (harci)
praktikum nem mindig elsőrendű.<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap=""><!---->Pontosan!! Ha valaki látja a csirkelábat és toll összetételt
rájön, hogy mást akar. Magyarországon (még) nem (vagy nem
akarják tudni) tudják, hogy létezik jobb. Túl sokan maradnak
egy dojoba, mert ott van a valamennyire a többiek által
lelkileg elfogadott "helye".
  </pre>
</blockquote>
<br>
Én azt vettem észre, hogy nemcsak itthon nem kérdőjelezik meg adott
esetben, hogy 100 forintból hogy jöhet ki a virsli. (bár, hogy őszinte
legyek az utóbbi évekről nem sokat tudok nyilatkozni)<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">Attila, ki az aki Magyarországról évente minimum 1szer
elmegy (ténylegesen) edzeni Japánba és elsőkézből
gondoskodik a Budo Taijutsujának a hitelességéről? Én egy
embert sem ismerek ilyet.
Így is lehet ösvényt taposni, de szerintem a Kiss Józsi
Jutsu név design-osabb lenne nem?
  </pre>
</blockquote>
<br>
Mindenki annyit fektet bele az idejéből, energiájából, pénzéből,
amennyit jónak lát (és tud). Itthon az anyagi lehetőségek nem
hasonlíthatók össze a nyugatéval, ergó kevesebbel is meg kell tudni
elégedni. Azt kell kihasználni, ami van, ami elérhető, szvsz a semminél
lényegesen több, az évek során egyre több és jobb lehetőség van.<br>
Ha valakinek mégsem elegek az itthoni lehetőségek, el lehet menni
külföldre élni szerencsét próbálni (ezzel nem akarok senkire semmilyen
formában célozni, senkinek semmilyen tanácsot adni, pusztán azt a tényt
el kell fogadni, hogy vannak helyzetek, amikor vagy vesztünk, vagy
váltunk - ismét, mindenkinek magának kell mérlegelni, hogy az életében
mit akar elérni, mi vállalható).<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">Én a maszatolásokat elégeltem meg, hogy a rávezető
gyakorlatok és katák gyakorlásával az emberek 90%-át
lecsapnák, mint a taxiórát. (sőt történt is ilyen egy volt
társammal!)
A misztifikálás ellen vagyok és egyszerűen azt nézem MŰKSZIK
VAGY NEM MŰKÖDIK! HOGYAN MŰKÖDHET?
  </pre>
</blockquote>
<br>
Szerintem ez azon múlik, hogy kitől és miként tanulsz. Pont ezt írtam
eddig is.<br>
(Ez elhangzott már Roland részéről is: éles helyzetet nem tudsz
begyakorolni. Nem azon múlik, hogy mit gyakorolsz. Lásd a volt Judo
bajnokunkat, akit mostanában vertek agyon Londonban.)<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:freemail.20080320212156.19050@fm10.freemail.hu"
 type="cite">
  <pre wrap="">Ja, Hatsumi tudhat valamit pl behülyíteni sok embert! :-))
  </pre>
</blockquote>
<br>
Szvsz az egész ninjutsu behülyítésről szól. Valamilyen szinten ezt kell
alkalmazni technikák kapcsán is, nem?<br>
<br>
<br>
Attila<br>
<br>
ui: mi a "Kuszonoki"?<br>
<br>
<br>
</body>
</html>