Re: [ninpo-hu] harcművész vagy nem harcművész a veszélyesebb

das mc mcninja at citromail.hu
2008. Ápr. 20., V, 23:10:46 CEST

            Szia Péter!Nekem pont ezt tanította eddig mindenki, hogy be4gyakorlom, aztán elfelejtem, aztán megint megtanulom stb... Így szépen belém ivódik és ösztönös lesz...Mikor elnézek egy-egy másik irányzat tréningjére, (A kemposok a kedvenceim) akkor ott van lehetőség tesztelésre... (Persze az is más mint az utca)De az utcán meg nem köt rám senki... Mert már 10 éve Ninjutsuzok és ez azzal is jár, hogy megtanultam kerülni a bajt... :)Gouranga!Szia Roland!  ismét a jószándék által vezérelve és a szakdolgozatom írásának kibújása alól figyelmes lettem egy heves megjegyzésedre.  "ha már  > önvédelemről van szó akkor tetszőleges HM tudással a hátunk mögött jobb  > esélyünk van a támadó ellen mint anélkül,"   Már a 96-os francia taikai-on kifejezetten Hatsumi mondta, hogy " ha egy konfliktusba azzal a tudattal mész bele, hogy 'én harcművész vagyok(!)' akkor az az életedbe kerülhet!"  Kérdezz meg hiteles Bujinkan oktatót erről. Akinek "tetszőleges" HM tudás van a háta mögött nagyon könnyen beleesik a hibába, hogy nem képes szabadulni, elszigetelődni a HMi lényének mivoltától és az igazság pillanatában tudatosan próbál ráerőltetni (HM-el foglalkozó emberként) vmilyen technikát vagy elvet valamilyen alkalmatlan szituációban.  A nagyok szerint az önvédelmi helyzetben nincs idő tudatosan cselekedni, hanem az ösztönök irányítanak a túlélésben. Tapasztaltam, a jó technika is ilyen, hogy nem tudatos.   Biztos láttál már, (akár ismerhetsz) is olyan tapasztalt kidobókat, kocsmatöltelékeket :-)  akik jóbban megállják a helyüket önvédelmi helyzetben, mint bármilyen harcművész.  Hatsumi szerint veszélyesebb ember az aki NEM foglalkozik HM-el, mint aki foglalkozik HM-el.  Magyarázat egyszerű, természetesebben és ösztönösebben képes (valószínűleg) reagálni.  üdv  Komáromi Péter ex-Bujinkan  ________________________________________________________ Papírképek akár ingyen! Digitális fényképezőgépek már 5000 Ft ajándék fotókidolgozással a FotoMarket Online Fotóáruházban!  http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,99786,162268/click.prm  _______________________________________________ magyar ninpo fó