Re: [ninpo-hu] Vigyázzunk a jó hírünkre...

das mc mcninja at citromail.hu
2008. Ápr. 20., V, 23:06:32 CEST

            Sziasztok!Örülök, hogy ismét sikerült bombát robbantanom, de mindjárt bocsánatot is kérnék, azoktól akik nem szeretik az ilyesmit... Én speciel örülök, mert ilyenkor felszínre jön egy két dolog...Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, mert a Seijin Dojoba járhatok, ahol kedvenc sensim ultra brutális realítással tanított meg az alapokra... Sok Dojoban jártam máshol is a világon és mindenhol mást és mást láttam... Egy biztos. Az alapok, azért alapok a Ninjutsuban is, mert ha valakibe azokat "beléverik", akkor már eljutott egy olyan szintre, hogy simán megállja a helyét akár az utcán is...Az viszont egy fontos probléma, hogy az alapokat és az alap elveket nem mindenhol hangsúlyozzák eleget, vagy nem fordítanak megfelelő időt a valódi elsajátításukra... De persze ez jó pár dojora nem igaz...Főleg mostanában Hála a jó Istennek, kezdenek felébredni a Magyarországi Dojo vezetők is és kezdenek rájönni ezeknek a dolgoknak a fontosságára...Mindenesetre azt tudom, hogy nálunk csak az hordhat már zöld övet is, aki esik kel, gurul, zuhan betonon is könnyedén...Mert a Ninjutsu alapjában véve a túlélésről szól. Ezért Hatsumi sensei úgy állította össze a vizsga anyagot, hogy először megtanuljuk túlélni azt, hogy veszítünk...Aztán ha ez már megy, akkor jöhet a többi apróság...Nagyon szépen és tudatosan föl van építve az egész, ha valaki igyexik megérteni... Ha nem ,akkor meg csak mechanikusan gyakorol, eltelik pár év, aztán elege lesz az egészből, csalódik és abbahagyja...Erről már írtam a naplómban:http://kezdokrisnas.freeblog.hu/archives/2008/04/09/Dogmak_Vs_Elvek/Ez igaz természetesen a Ninjutsura isTény, hogy mikor az alapok hiányosak, azért mert a tanár nem fordít rá kellő figyelmet, hogy ezeket tanítványa álmából fölkeltve is tudja, és úgy visz tovább, akkor könnyedén elmegy az egész a varázsolgatás felé...Erről is írtam már, főleg a kommentrészben asszem...:http://kezdokrisnas.freeblog.hu/archives/2008/04/12/Chiribu-Chiriba/A lényeg, hogy a katák ugye nem harci technikák, hanem az elveket jobban érthetővé tevő gyakorlat sorok...A földharcot, meg lehet gyakorolni tréningen simán, ha valaki nem szokta, akkor az az ő baja...Mi szoktuk...Ezenkívül mióta Ninjutsu a Ninjutsu, meg Ninják a Ninják, azóta ez az egész mindig is a pénzről, hatalomról meg politikáról szólt... Aki azt mondja, hogy ez a Bujinkán hibája, az hülye, mert a Ninják mindig is ezekben az ügyekben tevékenykedtek... Ezenkívül valóban mindenkinek magának kell rájönnie a lényegre. De ha mindezt nem képes úriember módjára, tenni, akkor eltévedt.Hatsumi sensei azt mondta, hogy ha valakinek gondja van valakivel, vagy azzal amit oktat, vagy astílusával, akkor áljon oda elé és hívja ki ... Olyannyira igaza, van, hogy én is csak ezt tudom mondani...Ami miatt a linket elküldtem az csak az volt, mint tudjátok bizonyára jó barátaim és mestereim a debreceni Főnix Dojo kezdeményezésére idén második alkalommal lesz megtartva a Buyukai találkozó. Vagyis magyaroszág összes Buyukáját sok szeretettel várjuk, hogy át adjuk egymásnak amit tudunk... :)A Magyar Dojok vezetői tanítanak itt és idén azt hiszem talán októberben lesz?Szóval jöjjön el mindenki, mert érdemes, hogy kicsit jobban össze barátkozhassunk mindannyian...Ezen kívül meg, hogy figyeljetek oda, hogy milyen videókat raknak föl a tanítványaitok, meg barátaitok, a jövőben a Magyar Bujinkanról...(Amúgy Dean Rostoharról senseiről szerettem volna neki belinkelni egyet, de nem találtam semmit... Tud valaki vidót róla)Gourangaszolgátok: mcdashttp://kezdokrisnas.freeblog.hu/

--------- következő rész ---------