[Ninpo-hu] edzettünk...

Schill Tamás schilldp@dpg.hu
Tue, 8 Jun 1999 20:39:45 +0100 (MET DST)

Sziasztok!

Ma délután kimentem egy jó barátommal, Nemes Tomival edzeni a falunkhoz közel
eső tó mellé. Nekem már második mesterfokozatom van, neki pedig 10 Kyu-ja.
Azonban így is tanultam...
Az edzést a vízben kezdtük rúgásokkal, Kihon technikákkal. Mindenkinek
melegen ajánlom a vizi edzést! A legjobb talpig ruhában. A legfárasztóbb és a
legjobb viszont a Ju technikák gyakorlása vízben. (A dobások iszonyúan
erősítenek!)
Többek közt az edzéseken a következőket ajánlom: Azt csináld, amit a mestered
mond!
Azonban ha valakivel/valakikkel az edzésen kívül önszorgalomból edzel, talán
hasznosak lehetnek talán, ha a következőkre is figyelsz:
- a lehető legjobb a szabadban, természetben edzeni, függetlenül az időjárástól és
a helyszíntől. (Ha valaki netán emlékszik a tavalyi edzőtáborra, ott volt egy
fantasztikusan jó edzés. Amikor a Dai Sho Sabaki-t vettük Bognár Atussal és Csics
Gyurival. Szakadt az eső és rendkívül keményen és gyorsan edzettünk...óriási volt.
Ezeket a technikákat mindenhol és minden körülmény között elő kell tudni adni!)

- Keményen edzetek! Az Ishizuka cikkben többek közt ezt is olvastam:"...Gyakran
mondják:>Azok az emberek, akik sérüléseket okoznak, csak azt mutatják, hogy
milyen alkalmatlanok>..." Tehát keményen, de vigyázva edzetek! De olyan ne
forduljon elő, hogy a társad elesik, pedig még nem csináltál semmit meg az ütő kéz
hirtelen irányt változtat, hogy ne találja el a lusta, lassú partnert:-) Ha valamit nem
tudnál megcsinálni az életben, értelmetlen gyakorolnod.

Egyelőre ennyi. Várom a véleményeket, hozzászólásokat, benyomásokat.
Egyszóval bármit.

Schilltom, Ni-Dan