[JavaTech] Udv

Laszlo.Marai at nokia.com Laszlo.Marai at nokia.com
2002. Jún. 21., P, 16:42:44 CEST

> Tulajdonkeppen oda jutnek el a TEMPLATE-el is mint a JSP-vel, csak
> fapadosnak tunik a modszer.
> En most egy koztes megoldason agyalok:
>
> Meghagynam a JSP-t, de csupan HTML kod volna bennuk, hogy
> tudjak piszkalni a
> designer alakok, ha akarjak. Minden egyes JSP oldalhoz irnek
> egy "wrapper"
> szervletet. Ahol a kepernyon szukseg lesz barmilyen dinamikus
> tartalomra,
> ott beszurok egy egysoros bean hivast.

Hat akkor egyetertunk, csak a template-ezes fapadossagaban nem. :) Mivel
egy jsp-nek amugy sem lenne szabad tobbet csinalnia, mint amit egy template
tud, ezert folosleges a jsp. Viszont van par hatranya. Az egyik az, hogy
megis megenged bonyolultabb dolgokat (tetszoleges java kodot agyazhatsz bele),
ezert esetleg nehez lehet a dontes, hogy akkor az adott dolog hova is keruljon
(jsp vagy servlet). Egy masik hatrany, hogy ha csak templte funkiora hasznalnad,
akkor tok foloslegesen bonyolult a rendszer (mi a francnak kell egy olyan
megoldast hasznalni, ami java kodot general neked, jo lassan, ha egyszer van
olyan is, ahol erre nincs szukseg?), ronda a szintaktikaja egy template-hez kepest
(mindenfele < meg <% meg mittomen).

A template nem annyira fapad, egy egyszeru megoldas egy egyszeru feladatra (es mi
mernokok szertjuk az ilyet ;) ). A fejlett rendszerek (pl. webmacro) pedig elo
'forditjak' (parsoljak) maguknak a template-et, szoval eleg gyors a kiertekeles.
(egyebkent gondolom a Velocity is igy mukodik, csak arrol nem talaltam ilyen infot).

> Igazabol a COCOON-t csipnem a legjobban, de sajnos volt egy
> ismerosom, aki
> mondott par rosszat rola (stabilitas, sebesseg...), mast
> pedig nem ismerek XML-XSL temaban.

Regebben, ilyen temaban nezelodtem, nekem is tetszett, persze leszamitva, hogy
'feltalaltak' az xsp-t, ami nagyjabol jsp, csak xml-lel... (meg xml-be agyazott
sql, stb). Persze ott is kovetheted a normalis modellt, es irhatsz servlet szeru
modulokat (asszem Producer-nek hivjak). Az XSLT pedig mindig lassu lesz, legalabbis
amig DOM-mal oldjak meg, addig tutira (es zabalja a memoriat!). Mintha probalkoztak
volna SAX-szos XSLT implementacioval, de persze az is lassabb lesz, mint egy template.

  Ba'ly,
    Atleta