[JavaTech] Re: Java vagy C#?

Sandor Zsolt sandorzsolt.1 at dpg.hu
2002. Júl. 1., H, 12:28:42 CEST

Hi!

> hype-olni az 'uj' nyelv korul. Az erdekes az, hogy meg a standard class-ok,
> ill. azok metodusai is hasonlitanak a jdk-ban talalhatokhoz. Ebbol is latszik,
> hogy (ebben) nem is akart (tudott) ujat nyujtani az ms.

Amit en nagyon idegesitonek talalok, az az, hogy nincs olyan szep elnevezesi
stilusa, mint a java-nal. ott:

metodus neve kis betuvel kezdodik
osztaly neve naggyal
peldany neve kicsivel

es lattam 1 tonna kodot, ahol ossze-vissza keverik, pl. ToString, meg ilyenek.
Hat, ez baromira idegesito, mar szerintem...

> Ez aztan ossze-vissza keveredik a fejekben, pl. ujsagirok gyakran irnak
> olyat, hogy a programot a 'hordozhato java nyelven irtak', ezert minden
> gepen/oprendszeren

Te figy, szerinted ez erdekel valakit? Ugy ertem, ujsagirok irnak 1000 hulyeseget,
ezen mar fent sem akadok. Aki ert hozza, az tudja, mirol van szo, aki meg nem,
az meg annyit lat, hogy le kell tolteni a java jre-t, azt futnak a cuccosok.

> Az MS altal 'kitalalt' CLI viszont erdekesse teszi a .NET-et, mert igy
> elvileg barmilyen nyelven lehet a .NET platformra programozni (persze ezek a nyelvel
> elegge

Nos. Ez jol hangzik. De sajnos csak hangzik. Ha van 20 embered, es mindegyik mas
nyelven programozik, akkor hogy tudjak a tudasukat megosztani? Mi lesz, ha pl. az eiffel
programozo elmegy, akkor honnan a jo eletbol fogsz eiffel programozot talalni?
Tovabbmegyek: tegye fel a kezet, aki mar fizetett valamilyen komponensert, amit felhasznalt
a programjaban. (pl. bean-ert) Gondolom nem sok van. Merthogy mindent meg lehet talalni opensource-ba,
ami csak kellhet. Majd meglatjuk, mekkora m$.net opensource community lesz, kivancsi vagyok :)

Zso