[JavaTech] Java vagy C#?

Laszlo.Marai at nokia.com Laszlo.Marai at nokia.com
2002. Júl. 1., H, 11:15:20 CEST

  Hella!

>   A M$ nagyon nyomula  .NET plattformmal és a C# nyelvvel.
> Ha a Sun nem alkot valami "nagy dolgot", akkor a Java
> napjai meg vannak számlálva - ahogy én látom.

Konnyen lehet. Mindenkepp alkotniuk kell valami nagy (jol marketingelheto) dolgot.
Es az elozo mondatban a zarojeles resz a lenyeg.

> Mi a véleményetek erröl? (egyelôre a C#-ot jobbnak
> látom, mint a Javát; ami rossz benne az a platform

Mitol jobb a C#? Nekunk tartottak egy C#/.NET bemutatot, de abbol az derult ki,
hogy a C# pontosan ugyanazt es ugyanugy tudja, mint a java. Egy par helyen
megvaltoztattak egy-ket dolgot (import helyett uses, package-ek helyett
talan namespace-ek vannak - ez legalabb kulonbseg, de nem is biztos,
hogy igy van), de csak azer, hogy maskepp lehessen hivni, es hogty lehessen
hype-olni az 'uj' nyelv korul. Az erdekes az, hogy meg a standard class-ok, ill.
azok metodusai is hasonlitanak a jdk-ban talalhatokhoz. Ebbol is latszik, hogy
(ebben) nem is akart (tudott) ujat nyujtani az ms.

Ennek az egesz rendszernek nem is a C# a lenyege, az csak a hype-hoz kell, a Java
miatt. A Java-nal ugyanis (hibasan) a Sun tobb dolgot is egy neven nevez:
a programnyelvet, a 'platformot' (a standard classlibeket) es a futtato rendszert
(a jvm-et). Ez aztan ossze-vissza keveredik a fejekben, pl. ujsagirok gyakran irnak
olyat, hogy a programot a 'hordozhato java nyelven irtak', ezert minden gepen/oprendszeren
fut. (Pedig a java _nyelv_ hordozhatosaga nem ezt jelenti, hanem azt, hogy pl. az
alap adattipusokat definialja, nem ugy, mint a C.)

Az MS altal 'kitalalt' CLI viszont erdekesse teszi a .NET-et, mert igy elvileg
barmilyen nyelven lehet a .NET platformra programozni (persze ezek a nyelvel elegge
haosnlitanak egymasra, es pl. egy VB.NET az inkabb C#, mint VB, es a C++ is
inkabb C#, mint C++, de pl. az Eiffel-t allitolag tokeletesen sikerult
portolni, es az a contract-jaival tenyleg behoz plusz eszkozoket a C#-hoz
kepest). A Sun vagy az MS utan megy ebben az iranyban (ami szerintem eloremutato),
vagy bukhat. Mar tutira regota gondolkoznak a dolgon.

  Ba'ly,
    Atleta