AW: [JavaTech] Shared memory in Web tier

Szitas Krisztian k.szitas at gisma.de
2001. Okt. 4., Cs, 14:06:48 CEST

>Van-e arra lehetoseg, hogy a web tierben (web container) kozos memoriat
>hasznaljanak servletek
<vagy jsp-k, es ezt a kozos memoriat vmi (ez is egy nagy kerdes, hogy mi a
>fene) automatikusan
>frissitene, amikor socket kapcsolaton keresztul uzenetet kap.
>Az otlet nem az enyem, hanem a kliense, aki meg van gyozodve rola, hogy ez
>lehetseges... De
>az is lehet, hogy csak en nem latom a fatol az erdot. :)
>Valamilyen otlet ennek a megvalositasara?

Ha siman egy Singleton objektbe pakolnad az adataid, az nem tul jo otlet
szerintem, mert sehol sincs definialva (mar amennyire tudom), hogy
egy webserver hany JVM-et indithat.
A ServletContextbol viszont egy van ha ugy definialod, a szuk keresztmetszet
viszont akkor fog jelentkezni, amikor esetleg 1 webserver mar nem eleg.

Ha ugy dontesz, hogy a ServletContextbe rakod az adataid, akkor
erdemes megnezned a "Lifecycle events" reszt
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-01-2001/jw-0126-servletapi.html

Mar nagyon-nagyon regen olvastam a JSP specifikaciot, de mintha valami
olyasmi
remlene nekem, hogy minden objektumhoz megadhatsz egy Contexet, hogy az
objektum
melyik contexten belul letezik, van page (stb)szintu, meg ami a lenyeg,
application
szintu. Ekkor ha szerencsed van, minden gondod megoldodik, a jsp engine
feladata,
hogy hogyan oldja meg azt, hogy 1 legyen belole.
Nem neztem most utana, de valami ilyesmi remlik nekem.
Lojetek le ha hulyeseget mondok, ha viszont sikerult a dolog, akkor egy
visszajelzes
a listara jol jonne

dAb