[JavaTech] Relacios DB - Primary Key kerdese

Suhai Gábor suhaig at vnet.hu
2001. Okt. 3., Sze, 10:55:47 CEST

Sziasztok!

Tervezési szempontból szerintem elegáns megoldás a mesterséges kulcsok
használata, de az említett két példában (személyi szám és pénznemek) túl
nagy az overhead (join) az esetlegesen elérhető előnyökkel (mi leszünk a
leggyorsabbak a piacon, ha változik valami) szemben. Szvsz olyan területen
lehetne ezt jól alkalmazni, ahol gyakrabban történik változás, mint ahogy a
személyi számot vagy a pénznemek jelölésére vonatkozó szabványt
változtatják. Tudom, tudom, hogy 640K mindenre elég lesz, meg Y2K, és
félreértés ne essék nem azt az oldalt képviselem, hogy hogyan nem lehet
megoldani valamit, de a vevő az úr és ha ő azt mondja, hogy lassú, akkor
magyarázhatod neki, hogy milyen jó lesz, majd ha megváltoztatják a személyi
számot.
Összefoglalva tehát jó dolog a mesterséges kulcs, de szerintem csak olyan
területen, ahol egyensúly van az overhead és az előnyök között. (ide most
valami példa kéne, de nem megy)

Remélem nem a lista szellemisége ellen szóltam.

Bennem felmerült egy másik kérdés is ezzel kapcsolatban (lehet, hogy külön
szálban kéne mennie, majd eldöntitek), de mennyi időre kell vagy lehet egy
rendszert tervezni? Mennyire (milyen időtávra) kell előrelátónak lenni?

Gábor