AW: [JavaTech] riport

Szitas Krisztian k.szitas at gisma.de
2001. Nov. 13., K, 13:29:47 CET

En ugy gondolkodtam ezzel a szabad architekturaval, hogy
dolgozott rajta 10.000 india meg egyeb emberke, hogy
megalkossanak egy olyan keretrendszert, ami megvezeti
az ember kezet a tervezesben, amit jobb, szebb rendszereket,
egyszerubben meg lehet irni,
na most az emberiseg elegg csokfeju, valahol a genjeinkben
kiirthatatlanul benne lakozik, hogy ok nelkul lazadunk,
a profetakat a sajat koraban nem, csak evszazadokkal kesobb
ertjum meg, hasonlo okos gondolatmenetek ;-)
Na erre jon meg hozza fedelnek az internet, ahol az eletben
meg enm tul sok mindent elert emberkek probalnak meg keresztbetenni
a fejlodesnek, feligazsagokkal elvakitva tarsaikat,
meglehetosen sikeres dolgoznak, nem mondom.
Aminek az oka megint csak az emberi birkaszellem, egy beget,
aztan a tobbi is rakezd...
En megprobalnek ettol szabadulni, es inkabb arra forditom az idomet,
hogy megprobaljam megerteni en 1 emberkent azt tudast, amit a masik
10.000 mernokember mar letett az asztalra, ketelyeimet megorzom,
amig masok meg nem magyarazzak nekem, hogy hol latom rosszul,
es erre az alaptudasra epitkezve probalok meg tovabblepni,
nem pedig ujra feltalalom a spanyolviaszt, aztan aminek persze nem
latom at a hibait, mert egyreszt tudasom korlatos, es nem birom
minden szemszogbol megvizsgalni, (csak esetleg 3-5 evelteltevel)
masreszrol meg ugye ott van, hogy megirtam, ugy latom mukodik, es
mar X eve megy, hogy meri nekem valaki azt mondani, hogy szar...
Talan ez a masodik dolog a veszelyesebb.
Csak peldaskent hadd emlitsem meg joco levelet a masik javalistarol,
multkor vitatkoztunk az entitasokrol, es joco volt az elso ember,
aki a mikulas-banan-gyerek peldat gondolom verigsertonek talalta,
mert vissza kell terni egy 5 eves gyerek gondolkodasi szintjere,
a vitabol a kovetkezoktre emlekezett: "Ahogy Moricka elkebzeli",
meg az en kedvenc "hehehe"-rezeseimre.
Amikor viszont 3 nappal kesobb ott volt a feladat, hogy JTable-nal
valamit modositani kell, es a Model helyett a JTable-ba turt bele,
talan Atleta volt az aki figyelmeztette a logikai bukfencre,
valasz ra, hogy most mar mindegy mert megcsinalta, na ilyenkor van az,
hogy megkerdojelezem, hogy programozonak nevezzem, vagy csak birkanak,
aki akkor is beget, amikor nem kene.
De azert van inkabb ez a lista, hogy az ilyen jo kis elmeleti kerdeseket
megbeszeljunk.

Szal roviden megegyszer visszakerdeznek:
Mitol szabadabb a jini? Mert buntetes nelkul engedi
elrontani a tervezesemet, es a koncepcionalis hibaimat
csak akkor loki ki magabol, amikor mar 10 helyen fut a
rendszerem, es ujra kell irni a 3/4-et?

Masodik resz a levelednek, Load balancing.
A cliens j2ee alatt sem kell hogy eszrevegye azt, hogy
beraktak "utkozben" megegy servert, a stubokban nem kell
lennie informacionak arrol, hogy melyik serverhez csatlakozott
eloszor. Ha igy lenne, akkor a Fault tolerancia sem tudna
mukodni, gondold csak meg.

dAb