[ninpo-hu] Re: Beszélgessünk - Kukan

Kocsis Csaba kocsiscs at puma.unideb.hu
2008. Okt. 22., Sze, 14:35:44 CEST

Sziasztok!

A leírtakhoz hozzátenném, hogy a kukan nem csak fizikai, hanem mentális
távolságot is jelent. Az elmék közötti távolságot. A Kukan többet jelent
puszta fizikai távolságoknál. A jelentése kiterjed arra is, hogy az
adott pillanatnak megfelelően a lehető legjobb pozícióban legyél,
biztonságos pozícióban. A biztonságos pozíció egyik pillanatról a
másikra más és más lehet így a Kukan függ az időtől is.
Ha az ellenfél haraggal, feszültséggel tele támad, te maradj nyugodt, ha
gonosz szándékkal közeledik, mosolyogj (röhögj) a szemébe. Tarts
távolságot az elmék között is. Fontos hogy ha megszerzed az irányítást
az ellenfél Kukanja felett, akkor használd is, ellenkező esetben
újraértékeli a helyzetet, s a maga javára fordíthatja a helyzetet. Igaz
ez a fizikai és a mentális Kukanra is.

A Kukan tehát jelent teret, időt, távolságot, köztünk és körülöttünk,
fizikait és mentálisat egyaránt.