[ninpo-hu] Arnaud Cousergue bécsi szemináriuma - új fokozatok

huszti.roland at fudoshindojo.hu huszti.roland at fudoshindojo.hu
2008. Okt. 21., K, 13:35:48 CEST

Gratula az új fokozatokhoz!

Egyben fel is tennék egy kérdést, mert már régebb óta foglalkoztat.
Hogyhogy Pedro ad, adhat fokozatot más shihanok tanítványainak? Ez nem
sértő egy pöppet a másik shihannak vagy shidoshinak? Értem én
hogy Shitenno meg minden, de mégis... Nekem ez egy kicsit durvának
tűnik a másik oktató felé. Persze lehet ezt mintegy elismerésként
is értelmezni hogy jó munkát végez és többet is érdemel az
illető, de akkor is beleszól az ő döntéseibe, stb. Még kyu
fokozatokat sem szokott egyik szenszi a másik tanítványának adni.

Roland