Re: [ninpo-hu] (nincs tárgy)

mc ninja mcninja108 at gmail.com
2008. Okt. 1., Sze, 12:24:04 CEST

Tavaly Karácsonykor voltam Stockholmban egy szemcsin...
Horror ára volt, de megérte...
4 15Danos mester tartotta...   Sveneric Bogsäter  , Marietta (elfelejtettem
mi a neve) , ThomasFranzen, Norman Smithers...
Mindegyik egy egész más stílus, egy egészen más egyéniség, és még az egyik
nő volt köztük ráadásul. (Most nem elemezném, hogy milyen síkokon közelítik
meg az egyes szituációkat, de minden képen egy másik dimenzió, amitől csak
több lehet az ember, ha nem épít egy falat maga köré)
Biztos vagyok benne, hogy mindegyik egészen mást tanít a dojojában a
tanítványainak, illetve egészen más dolgot tart fontosnak. (Főleg azért
mopndom, hogy biztos, mert sok dojoban voltam északon és edzettem majd
mindegyikük tanítványaival)

*De egy biztos.*
A Ninjutsu mindenkinek van, nemtől, fajtól, vagy testsúlytól függetlenül.
Azért, mert a ninjutsuban elveket alkalmazunk hely idő és körülmény szerint.
Ezeket az elveket, mindenki a saját testére igazítja és aszerint alkalmazza,
majd mikor oktató lesz, így oktatja. Legalábbis itt Magyarországon egyenlőre
itt tartunk. És ez nagyon jó, mert pár évvel ezelőtt, még ez a szint is csak
egy álom volt...
Szóval mindennek fejébe még minden oktató olyasmi gondolkodású és
mentalítású embereket vonz, amilyen ő maga. De sokszor még a testalkat is
hasonlít. Ezért a tanítványoknak bejön amit oktat. Ez így van nálunk, meg
így van talán az egész világon.

*Viszont van egy nagyon fontos különbség:*
Ez a szeminárium, úgy gondolom, hogy annyiban több, mint egy 1Sihanos
szeminárium, hogy az oktatók már régóta tisztában vannak a fent említett
dolgokkal, sőt *túl is léptek rajta és nem a saját Ninjutsujukat tanítják,
amit ők megértettek belőle és amit a legmagasabbrendű tudásként kezelnek,
hanem azt tanítják, hogy mi az elv és azt hogyan kell személyesen a magad
formályára szabni. *
Természetesen a saját tudásuk és megértésük alapján foglyák bemutatni az
egyes technikákat, katákat, és mindegyik egészen más lesz, de ha ezt képesek
vagyunk olyan szemmel nézni, amilyennel ők nézik már egymást, hogy mindegyik
nagyon jó, akkor lehetőséget kapunk arra, hogy belepillantsunk a valódi
Ninjutsu valódi eszenciájába, vagyis abba, hogy milyen sokrétű és mégis
mennyire egyszerű az egész.

Nekem például fantasztikus élmény volt, hogy bemutattak egy technikát és
mikor közöm nem volt hozzá, (hiszen odakint más szintű szemcsiket tartanak
mint itthon, mert  más a közönség és a gyakorlók hozzá állása is, szóval
sokkal finomabb és összetettebb volt az egész, ezen kívül jónéhány évvel
előbbre vannak.) körbe tudtam menni és mindjárt 4 15Danos mestertől tudtam
kérni ugyan azt a technikát egymás után. Mind a négy teljesen mást csinált
rajtam, de mivel nyitottan érkeztem, készen arra, hogy befogadjam a tudást,
amit ráadásul *szeretettel és kedvesen adtak át*, így ki tudtam válogatni
belőle, hogy mi volt a közös a négyben és össze tudtam belőle rakni egy
5.-et.  Az enyémet...

Biztos mindenki észre vette már a különbséget a különféle sihanok és az
általuk tanítottak  között. Ez most egy különleges lehetőség lesz arra, hogy
akkor és ott ugyan abban a pillanatban tapasztaljuk meg *az egyidejű
azonosság és különbözőség elvét. *

Ráadásul közben még azt is láthatjuk, hogy a nekünk szimpatikusabb stílusú
mester *miként áll hozzá a más stílusú mesterek tudásához, tanításaihoz*.
Láthatjuk azt, ahogyan tisztelik egymást és nem egymás riválisaiként, hanem
barátokként fognak egymáshoz viszonyulni. Mert össze köti őket valami...
Biztos vagyok benne, hogy egy nagyon különleges élmény lesz mindenkinek, aki
nem csak azért jön, hogy technikákat, elveket, katákat, tudást, meg
elismerést gyűjtsön be magának, hanem főleg egy dolgora figyel:   *Az
érzetre :)*

Szerintem... Persze ez az én saját privát véleményem, senki másé...

Bocsánat, hogy megint nem bírtam megállni az okoskodást. ;D

Gouranga