[ninpo-hu]

Kosztolányi Péter ninpeter at freemail.hu
2008. Május. 1., Cs, 09:32:55 CEST

 Ez így igaz ahogy Roland írja.Aki pedig többször is kijut  egy évben japánba az többnyire megélhetési shihan.Magyarul ebből él.Van akivel lehet egyezkedni és van aki mereven ragaszkodik a szabott árához.Shihanokból azonban túlkínálat van.Mostmár nem ott tartunk hogy összecsináljuk magunkat örömünkben ha évente 1 shihan tréningjére eljutunk.Mint mondjuk 1990-ben.Minden hónapban akár többre is elmehetnénk ha a pénztárcánk bírná.Ez természetesen nekünk a fejlődés szempontjából nagyon jó,viszont nagyon meg kell néznünk,hogy kihez talicskázzuk a pénzt."hígulás"Ezt nem kell részleteznem a "régi" magyar bujinkanosoknak.A fejlődéséért azonban mindenki maga felel.A budo nézetem szerint elsősorban önállóságot jelent,az élet minden területén.Természetesen nagyon fontos,hogy legyen családod,legyenek barátaid akik ha kell tudnak és akarnak is segíteni.Ez az emberi lét egyik nagyon fontos tényezője.Ebből a szempontból nagyon jó ötletnek tartom Kocsis Csaba Buyukai találkozóit.Sajnos tavaly nem jutottam el.Aki ismer az tudja,hogy szívem szerint mindegyik tréningen ott lennék,de én -mint ebben az országban nagyon sokan- munka és család mellett tréningezem,és úgy érzem,hogy a maximumot hozom ki magamból.Nem gondolom azt hogy mindent felkellene adni a tréningezésért.Szerintem -ha sokkal nehezebben is -össze lehet egyeztetnin :) a családdal és a munkával.Persze ehez olyan családra van szükség aki ebben segít.Ezért a családért azonban sokkal többet kell tenni amikor az ember otthon van.Ez a helyzet természetesen feszültséget szülhet a családban ha a mérleg nyelve túlzottan elbillen a tréningezés irányába.Ezt a helyzetet sem kell az elhivatottaknak részleteznem.Egy szóval nem vagyunk könnyű helyzetben.Viszont jó irányba haladunk mindezek ellenére "szakmailag".A  baráti kapcsolatokon azonban van mit fejlesztenünk.Természetesen mindenki mindenkit nem kedvelhet csak azért mert együtt tréningezünk.Ezt elég álszent dolognak tartom.Ettől azonbanmég segíthetünk a másikon ha látjuk hogy bajban van.Kicsit bő lére eresztettem:) Remélem a májusi Szegedi trénin találkozunk.