Re: [ninpo-hu] (nincs tárgy)

Magyar Attila magyarattila at vipmail.hu
2008. Jún. 12., Cs, 14:00:59 CEST

Sziasztok!

  Ez idő tájt már Rolandnak hála elolvastam a hiányzó Péter-levelet, de azt
tényleg nem kaptam meg, nem tudom miért. Mindenesetre köszönöm a segítséget.

   A szemináriumokkal kapcsolatban: én úgy látom, hogy azért bizonyos fokú
egyeztetéssel nem lenne probléma, a Shihanok meghívását illetően. Mert míg
pl. Szegediek évente akár 4-5 Shihan-t is meghívnak, (ami egyrészről jó)
addig mások egyet, vagy egyet sem. Én azt mondom, ha mindenki aki el tudja
hívni a saját Mesterét, és azt leszorítja 1-2 alkalomra, akkor talán jobban
egyensúlyba áll a rendszer. De felesleges másokat ostorozni, az "Én
meghívtam 5 mestert, ti meg miért nem jöttök el..." című lemezzel.

   Az, hogy ki ki a saját Dojo-ján belül hogy oldja meg a befizetéseket,
vizsgáztatásokat, stb, szerintem egyéni probléma. Ez maximum mint
érdekesség, vagy "ötletadóként" merülhet fel. Személy szerint én pl soha nem
számolgatom, ki, hányszor jön el tréningre két vizsga között. De mindenkiről
pontosan tudom, hol tart, mit tud, ez a dolgom, mert én vezetem a Dojo-t.
Nem hiszem, hogy az elmúl akár 2 évszázadban a Mesterek papíron számolgatták
volna a Tanítványaik részvételét a tréningeken. A Mester - Tanítvány viszony
emberi kapcsolat kell hogy legyen, ha nem tudok odafigyelni rá(juk), akkor
rossz helyen vagyok, rossz időben...  :) De ez szubjektív megítélés,
mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja.

   Konkrét javaslattal élve:

1. év elején, akár itt a ninpo.hu -n mindenki egyeztessen a másikkal, ki,
mikor, kit akar meghívni. Adjunk erre egy időszakot, pl január hónapot. A
később felmerülő esetleges szemináriumokat is dobjuk be a köztudatba,
valahogy úgy, ahogy Évi teszi.
2. vegyük figyelembe egymás lehetőségeit, érdekszféráit is, és ne
koncentráljunk csak Bp-re, mondom ezt annak ellenére, hogy magam is bp-i
vagyok. Szeged, Debrecen és Kecskemét ugyancsak könnyen elérhető városok. Ha
esetleg egy igazi nagy pukkantást szeretnénk, akkor az tényleg legyen Bp-en.
3. én a magam részéről jó ötletnek tartom az előtakarékosságot, be is fogom
vezetni. Cserébe a saját Tanítványaim bizonyos kedvezménnyel jöhetnek majd a
szemináriumokra.
4. .. és ha már itt tartunk: mi lenne, ha írnánk egy közös nyilatkozatot,
mi, Mo-i Dojo vezetők, hogy miben, mire figyeljünk egymásra. NEM szabályzat,
vagy ilyesmi lenne, nem lenne szankcionálva sem, egyszerűen csak összegezzük
a tennivalókat, illetve a közös munka elvárásait. Ne induljunk ki abból,
hogy ".. úgysem tartja be mindenki.. bla ..bla .. bla" mert egyrészt én
hiszek abban, hogy sokan oda fognak figyelni másokra, másrészt valahol el
kell kezdeni, nem? Ami le van írva, mindig sokkal egyértelműbb, és könyebb
betartani is.

Minden jót!

Üdvözlettel:
Magyar Attila