Re: [ninpo-hu] Vigyázzunk a jó hírünkre...

Peter Kuszonoki peterkusz at freemail.hu
2008. Ápr. 20., V, 21:47:04 CEST

Szervusz Roland!

Mint leírtam, hiúság és territoriális ösztön. Mindig lehet
számítani rájuk az életben, ha emberekről van szó.

Tartok tőle félre értesz néhány dolgot.
Ninjutsuról többször is olvastam és shihanok is mondogatták;
" Ninjutsu is the art of winning"
Én arra vagyok kíváncsi, hogy a Bujinkan budoka hogyan
érvényesülne egy pl MMA budokával szemben fegyvertelen
harcban, mondjuk a tatamin persze fizikailag és
képzettségben hasonló paraméterekkel.

Én azt kérdem, melyik fog nagyobb valószínűséggel működni
egy önvédelmi helyzetben:
Budo Taijutsu rávezető gyakorlatai (amelyet 99%-a az edzéseknek)
vagy
önvédelmi helyzetekre szakosodott nagyon egyszerű technikák?

Had bocsássam előre, hogy a hozzáállás, hogy ki mit mond más
harcművészetekről, mint a BJJ reklámszlogenje az egyéni
szocprobléma, szerintem teljesen független a szakmai
kérdésektől.

Én nem véletlenül írtam, filozófia és hozzáállás az már az
egyéni értékrendtől függ.

amúgy nem MMA-zom.

Komáromi Péter

ex-Bujinkan

Bujinkan Dojo Szeged <husztir at ninja.hu> írta:

> Hogy arról már ne is szóljunk, hogy eléggé fura összevetni
egy BJJ-st
> aki egész életében földharcol egy Bujinkanossal, aki
viszont mással
> fogalalkozik az ideje egy java részében. Ennyi erővel
összehasonlíthatom
> a Budo Taijutsu-t a BJJ-vel vagy Judoval, Kenjutsuval,
Iaijutsuval,
> Naginata-jutsuval, Yari-jutsuval, satöbbi, satöbbi, és
érdekes módon azt
> fogom látni hogy mind jobbak. Naná, hiszen ők azzal és
csakis azzal
> foglalkoznak, mi meg mindennel. Nem véletlenül volt
kitalálva a
> füstbomba meg összes többi elterelő dolog a "szakosodott"
szamurájok ellen.

> Egy utcai verekedésben előkerülhet a bot vagy egy lánc.
Akkor most
> hasonlítsuk össze egy Kobudós esélyeit egy BJJ-sével...
>
> A BJJ-sek talán nem anyagiasak? Mégis miről szól a BJJ
Graciék porondra
> lépése óta? Gyertek hozzánk tanulni mert nélkülünk nullák
vagytok, nem
> teljes a HM-etetek, blaa, blaa és blaa. Érdekes... Semmit
nem csináltak,
> mint elmentek a _megfelelő_ stílusokhoz keménykedni és
győztek. Persze,
> nagyon jó harcosok is, jól képzettek meg minden, le a
kalappal, de...
> Na... Ugyanezt egy cselgáncsozó is megtehette volna, és
éppen akkora