Re: [ninpo-hu] ellenpélda

Gyorgyovich Miklós kozonithy at gmail.com
2007. Jún. 23., Szo, 21:42:08 CEST

Köszi! :)

Ezt még állati régen írtam, amikor még "máshová" jártam edzésre, és még a
mai szintemnél is zöldfülűbb voltam a ninjutsu terén. Szóval lehetnek benne
tévedések, vagy rosszul értelmezett részek, azért bocs! (korrekciókat
szívesen veszek!)

Csak bepöccentem, amikor szajkózni kezdték nekem többen is, hogy katolikus
létemre mégis hogy képzelem én azt, hogy aikidoztam és most ninjutsuzom.
Hiszen bárminemű harcművészet gyakorlásával a sátánt követem és társai...

Baromi mérges lettem rájuk először, sokat vitáztam velük, ezen vitáknak a
lezárásaként írtam azt a kis írást több mint egy éve, amit most elküldtél a
listára.

De, hogy őszinte legyek, csak egy kicsit ítélem el őket, mert nem tudják
pontosan, hogy mit beszélnek. Egyrészt mert nem járnak utána, de annyira nem
is kellett nekik megerőltetni magukat, hiszen a harcművészet kifelé történő
kommunikációját is több esetben vadabbnak érzem magam is, mint amilyen vad
valójában. Itt elsősorban az edzéseket reklámozó hatásvadász plakátokra
gondolok, amelyeken egy ügyes mester lebont egy rosszarcú támadó embert. De
a harcművészetekkel foglalkozó honlapokon is van egy-kettő ilyen elem.

Ez teljesen érthető is abból a szempontból például, hogy így könnyebb eladni
az edzést. De az is érthető, hogy a külső szemlélő ezekből a mozaikkockákból
ezt az ítéletet rakja össze magában. Illetve a filmekből is az jön le, hogy
a harcművészet szó mögött egy vad, kemény, véres, rosszindulatú, ellenséges,
káros dolog van, azaz sehogy sem egyeztethető össze a katolikus tanítással.

Úgy érzik, hogy ennél nem kell jobban utána járniuk, mert magukért beszélnek
a plakátok, a honlapok, a reklámok és a jó kis bunyós filmek.

De én is ismerek még ellenpéldákat.
Többek között egy jezsuita papot, aki igen magas szinten aikidozik, és az
életének egy jelentős szeletét az edzések teszik ki.
Illetve egy apácát, aki shotokan karatemester.

:)

Üdv! Miki

Bujinkan Dojo Szeged <husztir at ninja.hu> írta, 2007.06.23.:

http://kozonithy.freeblog.hu/archives/2006/04/19/1464114/