[ninpo-hu] beszamolo tibetrol

Still Warrior ninpo-hu@ninpo.hu
Tue, 15 Oct 2002 12:17:04 +0200

>Szoval Tibetben jartal. Fantasztikus lehetett, foleg az a
>sok kinai belbiztonsagi alkalmazott, akik mindenhol szemmel
>tartottak. Meselj, meselj, meselj! Mindent tudni akarok!
>Hogy jutottal ki, hol jartal, mit lattal, milyen az orszag,
>stb. stb.?
>Remelem ezen kerdeseimmel nem vagyok egyedul ...

Haaat nemtom hol is kezdjem, Attila ugye nem fogsz OFFolasert kimoderalni?
:))

Oriasi ut volt :)
30-an voltunk es 7 hetes ut volt (en az elso ket hetet penzhiany miatt
kihagytam, igy nehanyadmagammal kesobb csatlakoztam a tobbiekhez).
Ugy volt hogy 1 het Nepal, 3 het Tibet (tobbieknek 5), es a vegen 1 het
Nepal ujra. Tulkepp zarandokutra mentunk, nem hegymaszas vegett.

Hat bizony nagyon sok erdekes dolgot lattunk, a taj gyonyoru, a nepaliak
eszmeletlen ramenosek, a tibetiek pedig olyan vendegszeretoek amilyet meg
eletemben nem lattam, es ezt tulzas nelkul allithatom.
A kinaiak mar mas kerdes. De a kinaiak kozul is a civilek voltak a tahobbak.
A katonak nagyon segitokeszek es baratsagosak voltak, ami kellemes csalodas
okozott. Persze biztos mashogy lett volna ha transzparenseket lobogtattunk
volna a szabad Tibetert :)
Termeszetesen megvolt az elmaradhatatlan figyeles-kovetes. Ott rohogtunk
rajtuk. :)) Mikor kifele mentunk volna Tibetbol, hogy atlepjunk Nepalba, nem
akartak kiengedni vagy egy oran at. Eloszor nem ertettuk miert, aztan
eszrevettuk hogy a magasabban felkvo bokrok, fak es hazfalak mogul
egyenruhas kinaiak fenykepeznek minket. Ez is tok rohej volt, mindenkit
megorokitettek, volt aki meg mosolygott is hogy jobb legyen a kep :)))

Ami leginkabb megviselt mindnyajunkat, az ket dolog volt, mindketto
Tibetben. Az egyik a szellemi elnyomas. Eszmeletlen nagy, nemcsak
kozvetlenul, de ezer apro dologgal, amit amugy eszre sem venne az ember ha
nem figyel oda. En amugy is allergias vagyok arra ha hulyenek neznek, igy
parszor robbanasponton volt az agyam, de vigyazni kellett hogy mit csinalunk
mert az egesz csoport bajba kerulhet ha valaki pattog. Bar egyszer nagyon
osszekaptam a "kijelolt kiseronkkel", mondvan hogy nem tollas a hatam.

A masik dolog ami megviselt mindnyajunkat, az a magassag volt. Nem voltunk
olyan nagyon magasan, csak 5-6000 meter kozott. Ez a tengerszint feletti
100-200 meter utan eleg nagy kulonbseg volt ahhoz, hogy par nap f......sal,
hanyassal teljen el, bar en meg siman megusztam. Nekem csak kezdodo
tudoodemam lett :))) De olyan szarul voltam hogy azt hittem nem erem meg a
reggelt. Mar ugy voltam vele hogy a fene vigye el, haljak meg, de gyorsan
mert annyira fajt. Aztan hal' istennek masnap ereszkedni kezdtunk es lassan
hozzaszoktam a klimahoz.

Volt aki nem volt ilyen szerencses. Egyikunk meghalt az ut vegen, nem birta
a szive es az errendszere a magassagot. Eleg megrazo volt, nem is tudtunk
volna segiteni neki, mert szetment egy arteria pont a szivenel. Percek alatt
tortent az egesz. Egy masik srac csak majdnem halt meg, meg fel napja lett
volna hatra amikor csodaval hataros modon elkezdett regeneralodni a
szervezete. Tulsagosan kiszaradt a sok hanyastol meg a tobbitol.
Az osszes fizikai megprobaltatasbol azt a tanulsagot vontam le, hogy a
magassagi betegseg nem fugg az edzettsegtol, csak az emelkedes gyorsasagatol
es hogy mennyi folyadekot iszik az ember (napi legalabb 4 liter bejatszott).
No meg azt is eszrevettem, kozben, hogy milyen gyonyoru a termeszet es
milyen kis pici pattogi kis torekeny senkik vagyunk mi. Nagyon tanulsagos
volt.

Fokent kolostorokat neztunk meg, meg is lepodtek a szerzetesek mikor
megjelent ott egy valagnyi magyar buddhista :))) A tibetiek nagyon
kozvetlenek es baratsagosak, nagyon jo vendeglatok. A legnagyobb
szegenysegben is a rendelkezesre allo legjobb dolgokkal kinalnak. A
legelhagyatottabb falvakaban is gyonyoru tiszta agyak voltak, pedig nem volt
elore megszervezve.

A tibeti tea akarmennyire undoritonak tunik itt magyarorszagon, ott abban a
magassagban mikor az embert mar huzza a fold, annyira szedeleg es kiszaradt,
mennyei manna az a jo kis forro vajas tea :)

Ezer meselnivalo van meg, de nemtom mirol beszeljek :))))
Jott velunk egy operator is, ugyhogy ha minden igaz lesz a teveben (m1 vagy
m2 vagy Duna) egy dokumentumfilm-sorozat, ami egesz even at fog tartani
(talan januartol). Ha tudom mikor kezdodik, szolok.

Egyeb kerdes? :)

Eva