[Ninpo-hu] 2000 Debrecen

Maroti Laszlo ninpo-hu@ninpo.hu
Thu, 30 Nov 2000 13:47:22 +0100 (CET)

Sziasztok!

Rövid élménybeszámoló a debreceni ninja szemináriumról:
Már péntek délután elkezdődött egy rövid tréninggel a hétvégi szeminarium, Dean Rostohar shihan és kedves
tanítványai vezetésével.Alapjában véve "csak" alapokat tanultunk, de ezeknek sem értünk a végére( az egész
hétvégén sem), jellemző képe volt a tréningeknek, hogy már péntek este is úgy zavartak ki minket, hogy jó lenne ,
ha már abbahagynánk. Az elkövetkező napok szintén sok hasznos információt tartalmaztak.A legfontosabbak
talán az Én olvasatomban az alapelvek;csak, hogy egy párat említsek: távolság, stabilitás, kontroll, időzités....
Nagyon részletezni nem szeretném, hiszen szerintem megértitek, valamint remélem Ti is ott voltatok s emlékeztek
ezekre.A másik fontos dolog ami szintén nem elhanyagolható a kihon-happó helyes bemutatása és az elvek
megértetése. Bemutatták különböző szitukban és eszközzel is.Valamint megemlítenék mégegy lényeges
mozzanatot, azt, hogy hogyan kellene tanulnunk. Ezzel kapcsolatban három fokozatot említettek( az elveken túl)
az első: amikor még szétbontva, lépésről lépésre tanuljuk az új mozgást; a második: itt már a tanult mozgást
folyamatában csináljuk meg, nincs benne " törés".Majd a harmadik: ezen a szinten már öszefolyik a védekezés és
támadás, a mozdulatunk gyors, pontos és ami a legfontosabb egyidőben zajlik le.Ez az amire Dean azt mondta,
hogy ez már a valódi harc.
Röviden ennyit szerettem volna megosztani veletek.
Assz'em belátjátok érdemes és fontos keményen edzeni."Többet ér tíz jó ütés mint ezer rossz..."
-az idézet nem az enyém :-)
Laci