[Ninpo-hu] Ishizuka

Schill Tamás schilldp@dpg.hu
Fri, 4 Jun 1999 23:40:01 +0100 (MET DST)

Sziasztok!

Az alábbiakban egy régebbi SANMYAKU-ból szeretnék közölni néhány gondolatot
Ishizuka Tetsuji 10 Dan-tól.

"...Amikor beléptem az volt az első benyomásom: >milyen nehéz ez a mozgás>. A
Judo mellett egy kis Kendo-t és egy kis Shorinji Kenpo csináltam, azonban
emlékszem, hogy ennél a teljesen új mozgásnál milyen elveszve éreztem
magam...."

"... Az edzés mindig azzal kezdődött, hogy kitakarítottuk a Dojo-t..."

"...A SOKE gyakran hangoztatta: A tanítványaim tengeri malacok! -és ez bizony
igaz. Az ujjait a számba vagy az orromba akarta dugni és meg akart dobni.
Természetesen ez fáj...azonban ha valaki ezt mondaná, csak annyit válaszolna: Ez
bizonyítja, hogy élsz!..."

"...Se vége se hossza nem volt a zúzódásoknak, a vérömlenyeknek, de attól
függetlenül, hogy milyen durván edzett a Soke a tanítványokkal, soha nem
sebesített meg bennünket...."

" ... Két évvel azután, hogy a Dojo-ba beléptem, jött egy tanuló, aki korábban a
Waseda Egyetem Karate Clubjában volt- legyen mondjuk Mr. A.
A SOKE azt mondta, hogy én edzek vele, én pedig beleegyeztem. Mr. A ököllel
ütött az arcom felé. Egy felső védést csináltam Ichimonji No Kamae-ból. Mr. A
felnyögött és fogta a karját. Nem volt második ütés. >Mi történt?> gondolkodtam.
Mr. A felkarja teljesen feldagadt és nem tudta a kezét mozgatni. Nem volt második
támadás..."

"... Amikor egyszer az edzés közben elfáradtunk, SOKE fogta a kardját és azt
mondta: >Egy Ken-t (180cm) ugrani haszontalan, ezért hármat fogtok
ugorni!> Azt dondoltuk, hogy ez lehetetlen, amikor azonban a SOKE kardja
elzúgott mellettünk, úgy hogy a levelgő süvített, tudtunk három Ken-t ugrani,
anélkül, hogy gondolkoztunk volna rajta. >Látjátok, mondtam, hogy tudjátok!>...Ő
igazán tudja, hogyan tanul jól az ember..."

Mára ennyi. Gondoljátok át és edzetek!

Schilltom, Ni-dan