AW: [JavaTech] Relacios DB - Primary Key kerdese

Szitas Krisztian k.szitas at gisma.de
2001. Okt. 4., Cs, 16:54:25 CEST

>Bennem felmerült egy másik kérdés is ezzel kapcsolatban (lehet, hogy külön
>szálban kéne mennie, majd eldöntitek), de mennyi időre kell vagy lehet egy
>rendszert tervezni? Mennyire (milyen időtávra) kell előrelátónak lenni?

Ez szerintem elegge hozzaallas kerdese, illetve hogy mit kovetel meg a
rendszer,
kifizetik-e az eloretervezest, stb...

En azt mondom, hogy utalok valamivel ketszer foglalkozni, es igyekszem
minden
oldalrol korbejarni a feladatot, es a tudasszintemnek megfeleloen minden
lehetseges problemat felsorolni, es ha a modell nem elegiti ki a
felteteleket,
akkor ujra es ujragondolom.
Ehhez viszont sokkal inkabb a modellezendo-rendszert kell ismerned,
mint a programozast. A rendszert meg nem sima programozok tervezik,
hanem rendszerzervezok, meg hasonlo okos emberek.
Tehat sima programozokent, ha nem vagy elorelato, akkor azt jelenti,
hogy nem vagy jo szakember, vagy csak meg nincs eleg tapasztalatod.

Hogy egy kis peldaval szemleltessem mire gondolok, egy koltoi kerdest
felteszek. Azert mert egyszer valaki kitalalja, hogy ezentul nem RDBMS-t
hasznalunk perzisztalashoz, hanem XML adatbazist, vagy OODBMS-t,
attol megvaltozik az UI-d? Ujra kell programozni akar egyetlenegy
dialogust is? Kb a rendszer 5-10%-hoz kell hozzanyulnod,
de semmi esetre sem a businesslogichoz, vagy az UI-hoz.
Ha hozza kell megis nyulnod, akkor bizony elrontottad a tervezest,
es akkor szerintem meg nem vagy eleg jo programozo.
Es ebben segit nagyon sokat az EJB, mert megvezeti a kezedet nemikepp.

Megnezem a sajat projectemet, azt kell hogy mondjam, hogy az alkalmazott
emberek 10%-a programozo, vagy tudja egyaltalan hogyan nez ki egy
program belulrol ;-)
Annyit hozzatennek meg, hogy elofordul az neha, hogy egy programozo
a feladat lekodolasa kozben rajon egy-egy bukfencre a rendszerben,
amit a nagyon okos tervezok nem vettek eszre.

dAb