Subject: AW: [JavaTech] Shared memory in Web tier

From: Szitas Krisztian <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Oct 2001 13:06:48 +0200

>Van-e arra lehetoseg, hogy a web tierben (web container) kozos memoriat 
>hasznaljanak servletek
<vagy jsp-k, es ezt a kozos memoriat vmi (ez is egy nagy kerdes, hogy mi a 
>fene) automatikusan
>frissitene, amikor socket kapcsolaton keresztul uzenetet kap.
>Az otlet nem az enyem, hanem a kliense, aki meg van gyozodve rola, hogy ez 
>lehetseges... De
>az is lehet, hogy csak en nem latom a fatol az erdot. :)
>Valamilyen otlet ennek a megvalositasara?

Ha siman egy Singleton objektbe pakolnad az adataid, az nem tul jo otlet
szerintem, mert sehol sincs definialva (mar amennyire tudom), hogy
egy webserver hany JVM-et indithat.
A ServletContextbol viszont egy van ha ugy definialod, a szuk keresztmetszet
viszont akkor fog jelentkezni, amikor esetleg 1 webserver mar nem eleg.

Ha ugy dontesz, hogy a ServletContextbe rakod az adataid, akkor
erdemes megnezned a "Lifecycle events" reszt
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-01-2001/jw-0126-servletapi.html

Mar nagyon-nagyon regen olvastam a JSP specifikaciot, de mintha valami
olyasmi
remlene nekem, hogy minden objektumhoz megadhatsz egy Contexet, hogy az
objektum
melyik contexten belul letezik, van page (stb)szintu, meg ami a lenyeg,
application
szintu. Ekkor ha szerencsed van, minden gondod megoldodik, a jsp engine
feladata,
hogy hogyan oldja meg azt, hogy 1 legyen belole.
Nem neztem most utana, de valami ilyesmi remlik nekem.
Lojetek le ha hulyeseget mondok, ha viszont sikerult a dolog, akkor egy
visszajelzes
a listara jol jonne

dAb

---

From: Suhai Gábor <[email-masked]>
Date: Thu, 04 Oct 2001 14:20:48 +0200

> olyasmi remlene nekem, hogy minden objektumhoz megadhatsz egy Contexet,
hogy az
> objektum melyik contexten belul letezik, van page (stb)szintu, meg ami a
lenyeg,
> application szintu.

Ha jól értem, akkor a scope attribútumra gondolsz, ami lehet: page, request,
session vagy application az 1.1-es JSP specifikáció szerint.

Gábor

---

From: anemeth <[email-masked]>
Date: Thu, 04 Oct 2001 17:03:57 +0300

Szia Gabor!

Koszi a pontositast.
Szerintem erre gondolt! ;) En csak azon morfondirozom (mar megint tul sokat),
hogy mennyit nyom a teljesitmenyben, ha megterhelem a ServletContextet
vagy 200K-nyi gyakran valtozo adattal.

   Ban

At 14:20 04/10/2001 +0200, you wrote:
>_______________________________________________
>JavaTech mailing list
>[email-masked]
>http://ebizlab.hit.bme.hu/mailman/listinfo/javatech

_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com

---

From: "Bognar, Attila" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Oct 2001 18:27:28 +0200 (CEST)

> egy webserver hany JVM-et indithat.

Nem tartozik szorosan a témához, de hátha nyer vele valaki időt:
A másik, hogy mielőtt statikus dologgal valósítja meg az ember a
singletont, nézzen utána, hogy az a VM mit futtat(hat) még (és nemcsak a
"mit nem" fontos). Nem kívánatos interapplication kommunikáció is
létrejöhet, főleg applet esetén lehet ezt könnyen elérni.

attila