Subject: AW: [JavaTech] riport

From: Szitas Krisztian <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 10:28:47 +0100

>Adatbazisokbol ugyebar szokas mindenfele riportokat kesziteni. Azonban a
>mai alkalmazasok tobbreteguek, azaz a kliens nem kozvetlenul az
>adatbazissal kommunikal, hanem egy szerverrel, ami kelloen kezeli az
>adatokat, es ugyel mondjuk a jogosultsagokra is.

>Mindezzel hogy szokas manapsag riportokat kesziteni az adatbazisokbol,
>mikor elvileg nem is lehet hozzaferni?

egy riport sem tobb mint egy view,
lehet direktbe j2ee componenteket venni, amik megoldjak a feladat nagy
reszet,
ha jol emlexem sima xml adatforrasbol dolgoznak azok, amiket en megneztem
annak idejen.
kulonben mi speciel ugy dolgozunk, hogy a clienthez mar csak egy pdf jut el.

---

From: "Janos Domosi" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 11:35:47 +0100

hi szitás,

csak egy kérdés:

A PDF-et hogyan generáljátok?
XML  -   FO  ?? (apache?) stb....
ha nem titkos és belefér az idodbe, irhatnál egy picit az
architektúrátokról.
merthogy én is most készülök összerántani egy új rchitektúrát, de még nem
minden eleme tiszta.

mindennek meg kéne felelni: sima XML, SOAP, (majd ebXML) meg persze wap,
html, chatrtok batikkal.....
de az is lehet, hogy inkább a Jini-t választom a j2ee helyett.

Tényleg. Ezen agyaltatok már? Jini vs. j2ee
(de az is lehet, hogy hungáriában nem igazán értrenek ehhez a
támakörhöz.......)

hozzászólások??

-döme-

----- Original Message -----
From: "Szitas Krisztian" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 13, 2001 10:28 AM
Subject: AW: [JavaTech] riport

> _______________________________________________
> JavaTech mailing list
> [email-masked]
> http://ebizlab.hit.bme.hu/mailman/listinfo/javatech

---

From: "Bognar, Attila" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 12:03:28 +0100 (CET)

> kulonben mi speciel ugy dolgozunk, hogy a clienthez mar csak egy pdf jut el.

Gondolom bedrótozott riportokra gondolsz, hogy a user kéri azt a
kimutatást, amelyik ezmegaz. Én arra gondolok, hogy egyéni riportok
készítésére van-e valami már kitalált technológia.

Az egyszerűség kedvért tegyük fel, hogy köztudott, hogy relációs adatbázis
van a háttérben (nem xml és bármi egyéb). Ha hozzáfér az adatbázishoz,
akkor tetszőleges riportokat tud készíteni, ha jól tudom például a Crystal
Riports nevű dolog pont erre van.

Nade a rendszer nem olyan egyszerű, mert user ne túrkálhasson közvetlenül
az adatbázisban (bizonyos sorokhoz nem férhet hozzá, vagy csak
korlátosan). Ez esetben van valami mód (ha igen, milyen?) egyéni riportok
készítésére?  (ugyanis nem lenne rossz dolog, de igazából nem tudom
elképzelni hogyan lehetne).

attila