Subject: [JavaTech] Java vagy C#?

From: [email-masked]
Date: Fri, 28 Jun 2002 09:14:24 +0200 (MEST)

Hali,

  Bocs ha ez 2x megy, de kiirta, hogy veszett az elözö...

  A M$ nagyon nyomula  .NET plattformmal és a C# nyelvvel.
Ha a Sun nem alkot valami "nagy dolgot", akkor a Java
napjai meg vannak számlálva - ahogy én látom.
Mi a véleményetek erröl? (egyelôre a C#-ot jobbnak
látom, mint a Javát; ami rossz benne az a platform
M$-kötôdése ... hajlandók lesznek lenyelni ezt a békát?)

Üdv,
Balázs

-- 
GMX - Die Kommunikationsplattform im Internet.
http://www.gmx.net

---

From: <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Jul 2002 10:15:20 +0200

Hella!

> napjai meg vannak számlálva - ahogy én látom.

Konnyen lehet. Mindenkepp alkotniuk kell valami nagy (jol marketingelheto) dolgot.
Es az elozo mondatban a zarojeles resz a lenyeg.

> látom, mint a Javát; ami rossz benne az a platform

Mitol jobb a C#? Nekunk tartottak egy C#/.NET bemutatot, de abbol az derult ki,
hogy a C# pontosan ugyanazt es ugyanugy tudja, mint a java. Egy par helyen
megvaltoztattak egy-ket dolgot (import helyett uses, package-ek helyett
talan namespace-ek vannak - ez legalabb kulonbseg, de nem is biztos,
hogy igy van), de csak azer, hogy maskepp lehessen hivni, es hogty lehessen
hype-olni az 'uj' nyelv korul. Az erdekes az, hogy meg a standard class-ok, ill.
azok metodusai is hasonlitanak a jdk-ban talalhatokhoz. Ebbol is latszik, hogy
(ebben) nem is akart (tudott) ujat nyujtani az ms.

Ennek az egesz rendszernek nem is a C# a lenyege, az csak a hype-hoz kell, a Java
miatt. A Java-nal ugyanis (hibasan) a Sun tobb dolgot is egy neven nevez:
a programnyelvet, a 'platformot' (a standard classlibeket) es a futtato rendszert
(a jvm-et). Ez aztan ossze-vissza keveredik a fejekben, pl. ujsagirok gyakran irnak
olyat, hogy a programot a 'hordozhato java nyelven irtak', ezert minden gepen/oprendszeren
fut. (Pedig a java _nyelv_ hordozhatosaga nem ezt jelenti, hanem azt, hogy pl. az
alap adattipusokat definialja, nem ugy, mint a C.)

Az MS altal 'kitalalt' CLI viszont erdekesse teszi a .NET-et, mert igy elvileg
barmilyen nyelven lehet a .NET platformra programozni (persze ezek a nyelvel elegge
haosnlitanak egymasra, es pl. egy VB.NET az inkabb C#, mint VB, es a C++ is
inkabb C#, mint C++, de pl. az Eiffel-t allitolag tokeletesen sikerult
portolni, es az a contract-jaival tenyleg behoz plusz eszkozoket a C#-hoz
kepest). A Sun vagy az MS utan megy ebben az iranyban (ami szerintem eloremutato),
vagy bukhat. Mar tutira regota gondolkoznak a dolgon.

  Ba'ly,
    Atleta

---

From: Sandor Zsolt <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Jul 2002 11:28:42 +0200

Hi!

> hype-olni az 'uj' nyelv korul. Az erdekes az, hogy meg a standard class-ok,
> ill. azok metodusai is hasonlitanak a jdk-ban talalhatokhoz. Ebbol is latszik,
> hogy (ebben) nem is akart (tudott) ujat nyujtani az ms.

Amit en nagyon idegesitonek talalok, az az, hogy nincs olyan szep elnevezesi
stilusa, mint a java-nal. ott:

metodus neve kis betuvel kezdodik
osztaly neve naggyal
peldany neve kicsivel

es lattam 1 tonna kodot, ahol ossze-vissza keverik, pl. ToString, meg ilyenek.
Hat, ez baromira idegesito, mar szerintem...

> Ez aztan ossze-vissza keveredik a fejekben, pl. ujsagirok gyakran irnak

Te figy, szerinted ez erdekel valakit? Ugy ertem, ujsagirok irnak 1000 hulyeseget, 
ezen mar fent sem akadok. Aki ert hozza, az tudja, mirol van szo, aki meg nem,
az meg annyit lat, hogy le kell tolteni a java jre-t, azt futnak a cuccosok.

> Az MS altal 'kitalalt' CLI viszont erdekesse teszi a .NET-et, mert igy
> elvileg barmilyen nyelven lehet a .NET platformra programozni (persze ezek a nyelvel
> elegge

Nos. Ez jol hangzik. De sajnos csak hangzik. Ha van 20 embered, es mindegyik mas
nyelven programozik, akkor hogy tudjak a tudasukat megosztani? Mi lesz, ha pl. az eiffel
programozo elmegy, akkor honnan a jo eletbol fogsz eiffel programozot talalni? 
Tovabbmegyek: tegye fel a kezet, aki mar fizetett valamilyen komponensert, amit felhasznalt
a programjaban. (pl. bean-ert) Gondolom nem sok van. Merthogy mindent meg lehet talalni opensource-ba,
ami csak kellhet. Majd meglatjuk, mekkora m$.net opensource community lesz, kivancsi vagyok :)

Zso