Subject: AW: AW: AW: [JavaTech] riport

From: Szitas Krisztian <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 14:57:28 +0100

>Globálisan igen, kérdésemhez kapcsolva nem :-)

>Ha jól értem azt mondod ilyet nincs értelme csinálni, merthogy nagyobb
>adat- és táblamennyiség esetén túl sokáig tart a riport, és azonnal kell.

azt mondanam, hogy egy riportolas neha kicsit magasabb rendu, 
mint egy adatbazisbol megjelenitek 20 sort
(pl szamla nyomtataskortudom hogy van fejlec, meg pozicio, lap aljan
meg summa)
ezek konnyen mennek, ilyen toolokat talalsz 1000-et is,

amikor viszont az adatmennyiseged nem teszi lehetove az ilyen fajta
megjelenitest (pl van 30 geped, es meg akarod mondani, hogy X honapban
a megrendelesek alapjan melyik mennyi munkaidore van leterhelve,
hogy a muszakvezetok be tudjak osztani az embereket muszakokba
meg szabadsagra elkuldhessek oket) egy szaros A4-es lap az egesz, de
akkor lehet, hogy egy ilyen riport mar akkora bunyolultsagu, 
akar 1 napig tarto szamolgatas eredmenye, es ha 10 user elindit egy ilyen 
riportot, akkor el lehet kepzelni, hogy mi tortenik.
Ilyenkor bizony komoly tervezes megy, es lehet, hogy a feladat megcsinalasa
is 2 honapot vesz igenybe, amelybol a reportolas resze annyi lesz,
hogy 10 perc alatt osszeraksz egy par report-bandot, benne 3 textboxxal.
En sem gondoltam volna gyerekkoromba, hogy egyszer 4 honap alatt irok meg
egy ilyesmi "report"-ot, a megjelenites meg tenyleg 10 percig tartott.

---

From: Bognar Attila <[email-masked]>
Date: 13 Nov 2001 21:15:47 +0100

ez mind ok, de nálunk a cégnél van olyan termék, ahol crysal reports-cal
készíthet magának riportot az illetõ (a terméket jobban nem ismerem, sem
a crystalt, csak azt tudom hogy lehet tetszõlegesen riportozni). a
kedves user megkapja a progit, és sql-ben annyi riportot ír magának,
amennyihez kedve, ideje, igénye van.

és a rendszer olyan, hogy viszonylag sok tábla van, a riportok viszont
nem feltétlenül bonyolultak inkább sok egyszerûbbre lehet igény. és ez
esetben lenne számomra érdekes, hogy miként lehet normálisan megoldani.

amit Sárközi Iván írt elég szimpi megoldásnak tûnik (igaz nem "lámáknak"
való), tulképp egy SDK a szoftverhez, ha jól értem. És aki írja a riport
leszármazottait, az vizsgálja a szükséges jogosultságokat stb stb.

attila