Subject: AW: [JavaTech] riport

From: Szitas Krisztian <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 13:29:47 +0100

En ugy gondolkodtam ezzel a szabad architekturaval, hogy
dolgozott rajta 10.000 india meg egyeb emberke, hogy
megalkossanak egy olyan keretrendszert, ami megvezeti
az ember kezet a tervezesben, amit jobb, szebb rendszereket,
egyszerubben meg lehet irni, 
na most az emberiseg elegg csokfeju, valahol a genjeinkben
kiirthatatlanul benne lakozik, hogy ok nelkul lazadunk,
a profetakat a sajat koraban nem, csak evszazadokkal kesobb
ertjum meg, hasonlo okos gondolatmenetek ;-)
Na erre jon meg hozza fedelnek az internet, ahol az eletben
meg enm tul sok mindent elert emberkek probalnak meg keresztbetenni
a fejlodesnek, feligazsagokkal elvakitva tarsaikat,
meglehetosen sikeres dolgoznak, nem mondom.
Aminek az oka megint csak az emberi birkaszellem, egy beget,
aztan a tobbi is rakezd...
En megprobalnek ettol szabadulni, es inkabb arra forditom az idomet,
hogy megprobaljam megerteni en 1 emberkent azt tudast, amit a masik
10.000 mernokember mar letett az asztalra, ketelyeimet megorzom,
amig masok meg nem magyarazzak nekem, hogy hol latom rosszul,
es erre az alaptudasra epitkezve probalok meg tovabblepni,
nem pedig ujra feltalalom a spanyolviaszt, aztan aminek persze nem
latom at a hibait, mert egyreszt tudasom korlatos, es nem birom 
minden szemszogbol megvizsgalni, (csak esetleg 3-5 evelteltevel)
masreszrol meg ugye ott van, hogy megirtam, ugy latom mukodik, es
mar X eve megy, hogy meri nekem valaki azt mondani, hogy szar...
Talan ez a masodik dolog a veszelyesebb.
Csak peldaskent hadd emlitsem meg joco levelet a masik javalistarol,
multkor vitatkoztunk az entitasokrol, es joco volt az elso ember, 
aki a mikulas-banan-gyerek peldat gondolom verigsertonek talalta,
mert vissza kell terni egy 5 eves gyerek gondolkodasi szintjere,
a vitabol a kovetkezoktre emlekezett: "Ahogy Moricka elkebzeli",
meg az en kedvenc "hehehe"-rezeseimre.
Amikor viszont 3 nappal kesobb ott volt a feladat, hogy JTable-nal
valamit modositani kell, es a Model helyett a JTable-ba turt bele,
talan Atleta volt az aki figyelmeztette a logikai bukfencre,
valasz ra, hogy most mar mindegy mert megcsinalta, na ilyenkor van az,
hogy megkerdojelezem, hogy programozonak nevezzem, vagy csak birkanak,
aki akkor is beget, amikor nem kene.
De azert van inkabb ez a lista, hogy az ilyen jo kis elmeleti kerdeseket 
megbeszeljunk.

Szal roviden megegyszer visszakerdeznek:
Mitol szabadabb a jini? Mert buntetes nelkul engedi
elrontani a tervezesemet, es a koncepcionalis hibaimat
csak akkor loki ki magabol, amikor mar 10 helyen fut a
rendszerem, es ujra kell irni a 3/4-et?

Masodik resz a levelednek, Load balancing.
A cliens j2ee alatt sem kell hogy eszrevegye azt, hogy
beraktak "utkozben" megegy servert, a stubokban nem kell
lennie informacionak arrol, hogy melyik serverhez csatlakozott
eloszor. Ha igy lenne, akkor a Fault tolerancia sem tudna 
mukodni, gondold csak meg.

dAb

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Janos Domosi [mailto:[email-masked]]
Gesendet: Tuesday, 13 November 2001 12:17
An: [email-masked]
Betreff: Re: [JavaTech] riport

igaz ami igaz a Jini-vel kapcsolatban,
csak én azért gondokodtam rajta, mert ugye egy sokkal szabadabb
architektúrát kapsz, mint EJB-vel.
persze itt egy-két szolgáltatást meg kell írni, ha nincs még kész....

(tranastion handling, meg db pooling tuti van)

/*
> az egész nekem onnan jutott az eszembe, hogy még annakidején amikor a
Jinivel ismerkedtem, rájöttem, hogy lehetne egy olyan elosztott rendszert
készíteni, amihez ha pl. hozzáilesztünk egy új szuz hardvert, akkor
automatikusan átvesz egy pár igen terhelt  - más hardveren futó - service
feladatát, igy inteligensen lehetne loadbalancingolni.....
...de ez inkabb csak elmeleti ügy - de érdekes
*/

szóval igazad van.

_______________________________________________
JavaTech mailing list
[email-masked]
http://ebizlab.hit.bme.hu/mailman/listinfo/javatech

---

From: "Janos Domosi" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 13:58:52 +0100

Jaja, valami hasonló a helyzet.

Egyébként ez az ügy a hivatalos Sunos Jini listán is állandóan terítéken
van,
- leginkább a hasonlóság miatt -, de a nagy Jini guruk is mereven
elzárkóznak az elol, hogy J2EE-ként kezeljék a Jini technológiát. Azt
mondják, hogy ez egy "foundation porject" azzal a céllal, hogy egy új
elvekre épülo elosztott architektúrát nyomjanak az ember kezébe...

de azért ez nagyon sok embernek eszébe jut, hogy nem lenne-e célszeru
Jini-vel megoldani a szerveroldat
a webservices világában...merthogy a két rendszer gyakorlatilag ugyan úgy
épül fel, csak az XML-es, SOAP-os dolgok még fejletlenek. ( étrsd.
"discovery", transaction, leasing .....hiánya )

na ennyi,
- tetszett a muveszi leveled :-)