Subject: AW: [JavaTech] riport

From: Szitas Krisztian <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 12:05:13 +0100

>A PDF-et hogyan generáljátok?
>XML  -   FO  ?? (apache?) stb....

nem hasznalunk se xml-t, se apacheot, az biztos
tudod neha az a jo a componens alapu fejlesztesben, hogy nem kell
tudni mi hogyan mukodik, meghivom es visszaadja ami nekem
kell. ;-) Igy fogalmam sincs miket hasznalunk,
de lattam mar foldon elszorva oracle reports-ot, meg crystalt is,
de ez a temakor nem erdekelt meg eddig

>ha nem titkos és belefér az idodbe, irhatnál egy picit az
>architektúrátokról.
>merthogy én is most készülök összerántani egy új rchitektúrát, de még nem
>minden eleme tiszta.

tul sokat nem akarok beszelni rola, csak annyit hogy egyedi,
cpp-ben irt, solarisokon futo apperver, cpp-s meg javas kliensekkel,
az adatbaziskezelon kivul minden sajat fejlesztes (meg corba sincs, ahelyett
is sajat protokoll van)

>mindennek meg kéne felelni: sima XML, SOAP, (majd ebXML) meg persze wap,
>html, chatrtok batikkal.....
>de az is lehet, hogy inkább a Jini-t választom a j2ee helyett.

>Tényleg. Ezen agyaltatok már? Jini vs. j2ee
>(de az is lehet, hogy hungáriában nem igazán értrenek ehhez a
>támakörhöz.......)

nem agyaltam meg rajta, mert nem latom a helyettesitoseget a ketto kozott.
A jinivel csak azt ernem el, hogy transparens legyen a service lookup-om,
de hogy a service mit csinal a hatterben az mar mas kategoria, megint ott
vagyok ahol a part szakad, mert fel kell megint hasznalnom a j2ee-t.
ha meg mar felhasznaltam a j2ee-t, akkor ha jol irtam meg, megint marhara
mindegy, hogy wap-on presentalok, vagy swing dialogon, nem?

---

From: "Janos Domosi" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 12:16:39 +0100

igaz ami igaz a Jini-vel kapcsolatban,
csak én azért gondokodtam rajta, mert ugye egy sokkal szabadabb
architektúrát kapsz, mint EJB-vel.
persze itt egy-két szolgáltatást meg kell írni, ha nincs még kész....

(tranastion handling, meg db pooling tuti van)

/*
> az egész nekem onnan jutott az eszembe, hogy még annakidején amikor a
Jinivel ismerkedtem, rájöttem, hogy lehetne egy olyan elosztott rendszert
készíteni, amihez ha pl. hozzáilesztünk egy új szuz hardvert, akkor
automatikusan átvesz egy pár igen terhelt  - más hardveren futó - service
feladatát, igy inteligensen lehetne loadbalancingolni.....
...de ez inkabb csak elmeleti ügy - de érdekes
*/

szóval igazad van.