Subject: Re: AW: [JavaTech] EJB basic

From: anemeth <[email-masked]>
Date: Thu, 04 Oct 2001 17:02:16 +0300

Szia dAb,

Koszi a gyors valaszt!

At 12:47 04/10/2001 +0200, you wrote:
> >EJB modulokat kellene terveznem, de kisebb dilemmam van. :)
> >Eddig akarhol is neztem peldakat, csak olyat lattam, hogy egyik EJB
> >hivta a masikat. Tudomasom szerint ez RMI call, szoval nem mindig
> >a leghatekonyabb.
> >Van e arra lehetoseg, hogy "normal" modon tervezzek meg egy modult,
> >aminek vannak EJB komponensei es normal java osztalyai.
>
>Nem egeszen tiszta mit akarsz kerdezni, de azert irok ra valami okosat ;-)
>Valami halvany alapfogalomhoz ajanlhatom ezt az oldalt:
>http://www.jmiddleware.com/articles/ejb_nutshell.html
>
OK. Atfutom!

>Ahogy a summary is irja:
>This article provides an extremely succinct overview of Enterprise JavaBeans
>(version 2.0)  and is intended for developers and managers who are not
>familiar with EJB but have some background in distributed-object
>technologies.
>
>Neked nem biztos hogy tul jo lesz, de azert hasznos lehet egyszer elolvasni
>
>A 2.0-as ejb speccko definialja a Local Interfaceket a Remote melle, ott
>nincs RMI call.

Most tunt fel nekem is, hogy a Sun J2SDKEE 1.3-as verziojaban levo deployment
toolban lehet LocalInterface-t is megadni? Bar, ahogy latom mindkettot 
egyszerre...
Ugy latom megeri ennek egy kicsit utanaolvasni. :)

> >FileListener - EJB (bahonnan hivhato kell hogy legyen)
>
>Az hogy barhonnan hivhato legyem az mit jelent?
>Az ejb a technologia neve, aztan azon belul van Entitas, Session,
>MessegeDriven
>Mindegyik hivhato barhonnan

Pont azt ertettem rajta, hogy ennek mindenkeppen EJB-nek kell
lenni. Mig, a FileProcessor nem kell, hogy tavolrol is hivhato legyen,
mert az FileListener EJB fogja csak hivni, ezert szeretnem egybecsomagolni
vele... A kerdes, hogy ez mukodik-e es mennyire illik az J2EE kepbe. :)

Egyebkent, hogyan hasznalna(d)/tok a design patterneket? Minden class
EJB lenne? Gondolok itt peldaul egy sime facade, factory vagy mediator
patternre. Csak en ockodom ennyire az RMI hivasoktol (amikor nem lenne rajuk
szukseg) vagy ez egy valos problema lehet teljesitmeny szempontjabol?

Koszi!

    Ban

>dAb
>_______________________________________________
>JavaTech mailing list
>[email-masked]
>http://ebizlab.hit.bme.hu/mailman/listinfo/javatech

_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com

---

From: Suhai Gábor <[email-masked]>
Date: Thu, 04 Oct 2001 16:46:13 +0200

Szia Ban!

> Csak en ockodom ennyire az RMI hivasoktol (amikor nem lenne rajuk
Ez egy teljesen valós probléma, talán emiatt is találták ki a local
interfészeket, de erre ne vegyél mérget.

Design patternekkel kapcsolatban hasznos lehet még a www.theserverside.com
is, ahol egy készülo könyv (EJB Design Patterns) fejezeteit lehet
letöltögetni, illetve ha elkészül, akkor az egész könyvet is. Azt nem
állítom, hogy az EJB basic kategóriába belefér, de nagyon hasznos olvasmány.

Gábor

---

From: anemeth <[email-masked]>
Date: Thu, 04 Oct 2001 21:18:46 +0300

>is, ahol egy készülo könyv (EJB Design Patterns) fejezeteit lehet

Koszi! Mar el is kezdtem! Pontosan valami hasonlora lenne szuksegem.
   Ban