Subject: [JavaTech] riport

From: Bognar Attila <[email-masked]>
Date: 12 Nov 2001 15:31:05 +0100

Sziasztok!

Adatbazisokbol ugyebar szokas mindenfele riportokat kesziteni. Azonban a
mai alkalmazasok tobbreteguek, azaz a kliens nem kozvetlenul az
adatbazissal kommunikal, hanem egy szerverrel, ami kelloen kezeli az
adatokat, es ugyel mondjuk a jogosultsagokra is.

Mindezzel hogy szokas manapsag riportokat kesziteni az adatbazisokbol,
mikor elvileg nem is lehet hozzaferni?

attila

---

From: Iván Sárközi <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Nov 2001 14:15:57 +0100

Hi,

Gondolom olyan ad-hoc riportokra gondolsz, amik fejlesztesi
idoben nem adottak.
Egy nagy cegnel, ahol korabban dolgoztam, ez igy volt megoldva:
Mivel ezek a lekerdezesek alt. ugyis olyan bonyolultak, hogy
normal user ugysem tudna megoldani, ezert volt egy kulon
riport osztaly, ahol nehany programozo kodolta le az igenyeket
sql-re. Ok az eredeti DB replikajahoz fertek hozza nativ DB-klienssel
es csak olvasasi joggal.

Udv.: iVAN

> _______________________________________________
> JavaTech mailing list
> [email-masked]
> http://ebizlab.hit.bme.hu/mailman/listinfo/javatech
>