Subject: RE: [JavaTech] Udv

From: <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Jun 2002 15:42:44 +0200

> Tulajdonkeppen oda jutnek el a TEMPLATE-el is mint a JSP-vel, csak
> fapadosnak tunik a modszer.
> En most egy koztes megoldason agyalok:
> 
> Meghagynam a JSP-t, de csupan HTML kod volna bennuk, hogy 
> tudjak piszkalni a
> designer alakok, ha akarjak. Minden egyes JSP oldalhoz irnek 
> egy "wrapper"
> szervletet. Ahol a kepernyon szukseg lesz barmilyen dinamikus 
> tartalomra,
> ott beszurok egy egysoros bean hivast.

Hat akkor egyetertunk, csak a template-ezes fapadossagaban nem. :) Mivel
egy jsp-nek amugy sem lenne szabad tobbet csinalnia, mint amit egy template
tud, ezert folosleges a jsp. Viszont van par hatranya. Az egyik az, hogy
megis megenged bonyolultabb dolgokat (tetszoleges java kodot agyazhatsz bele),
ezert esetleg nehez lehet a dontes, hogy akkor az adott dolog hova is keruljon
(jsp vagy servlet). Egy masik hatrany, hogy ha csak templte funkiora hasznalnad,
akkor tok foloslegesen bonyolult a rendszer (mi a francnak kell egy olyan
megoldast hasznalni, ami java kodot general neked, jo lassan, ha egyszer van
olyan is, ahol erre nincs szukseg?), ronda a szintaktikaja egy template-hez kepest
(mindenfele < meg <% meg mittomen).

A template nem annyira fapad, egy egyszeru megoldas egy egyszeru feladatra (es mi
mernokok szertjuk az ilyet ;) ). A fejlett rendszerek (pl. webmacro) pedig elo
'forditjak' (parsoljak) maguknak a template-et, szoval eleg gyors a kiertekeles.
(egyebkent gondolom a Velocity is igy mukodik, csak arrol nem talaltam ilyen infot).

> Igazabol a COCOON-t csipnem a legjobban, de sajnos volt egy 
> ismerosom, aki
> mondott par rosszat rola (stabilitas, sebesseg...), mast 
> pedig nem ismerek XML-XSL temaban.

Regebben, ilyen temaban nezelodtem, nekem is tetszett, persze leszamitva, hogy 
'feltalaltak' az xsp-t, ami nagyjabol jsp, csak xml-lel... (meg xml-be agyazott
sql, stb). Persze ott is kovetheted a normalis modellt, es irhatsz servlet szeru
modulokat (asszem Producer-nek hivjak). Az XSLT pedig mindig lassu lesz, legalabbis
amig DOM-mal oldjak meg, addig tutira (es zabalja a memoriat!). Mintha probalkoztak
volna SAX-szos XSLT implementacioval, de persze az is lassabb lesz, mint egy template.

  Ba'ly,
    Atleta

---

From: "Zsolt Horvath" <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Jun 2002 16:03:14 +0200

Szerintem a JSP-t annak idejen valamifele RAD eszkoznek szanta a SUN. Kar
szidni, hiszen ha valamit nagyon gyorsan meg kell csinalni akkor ezzel
megtudod. Az ugyfelet sokszor meg nem erdekli a megoldas szepsege. Tehat
szerintem megvan a JSP-nek a helye a JAVA-WEB vilagban. En szeretem
hasznalni, persze ugy, hogy tudomasul vettem a hatulutoit.Most viszont
elerkeztem arra a prontra, hogy ideje lenne valtani.

XSP: a filozofia nekem rettento szimpi: megvalositja az MVC modellt, bar
ismereteim mar halvanyultak, hiszen a gyakorlatban meg nem talalkoztam vele.
Eleg uj dolog ez, es en altalaban nem szeretem az uj dolgokat, mert felek
toluk (JDK1.4). Mindig megvarom amig az "uttorok" elenk tarjak a
tapasztalatokat, lesz hozzajuk elerheto, boseges dokumentacio, es aztan.

Template: ezt a modszert a Borland Delphi alkalmazza eloszeretettel,
mindenfele HTML ill, XML page producer komponensekkel. Sot en is hasznaltam
mar hasonlot, mukodott is, es a designer csaj is birta az ugyet. A bajom
annyi volt vele, hogy en irtam, es nem bizok magamban.... :-) (Van eleg
bajom anelkul is....)
Mindenesetre ezt a Velocity-t megnezem kozelebbrol!!!

Zsolt

----- Original Message -----
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Sent: Friday, June 21, 2002 15:42
Subject: RE: [JavaTech] Udv

> > designer alakok, ha akarjak. Minden egyes JSP oldalhoz irnek
`> > egy "wrapper"
> _______________________________________________
> JavaTech mailing list
> [email-masked]
> http://ebizlab.hit.bme.hu/mailman/listinfo/javatech
>