Subject: RE: [JavaTech] Udv

From: <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Jun 2002 17:19:18 +0200

> emelett éppen a tomcat/resin/orion éppen  mivel van 
> összegyógyitva ... és

Na, hat ez nem is xml betegseg, hanem tipikus java (ill. a windows dll szemlelet
behurcolasa) :(. A legbosszantobb az tud lenni,amikor nem csak hozza maagval
minden alkalmazas az osszes libet, hanem az alkalmazas egyik jar-jaba van
bevagdosva az adott lib - az alkalmazas szempontjabol fontos - nehany osztalya.
Ezzel mar mi is egy csomot szivtunk (spec. pont xml kapcsan)

> A turbine sajnos még erõssen kiforratlan ... vagyis leginkább 
> nem fordul
> le, ráadásul a forditó rendszere (Maven - ami szintén nem egy 
> hülyeség) az
> is még az X. bétánál tart, ahol nehezen fordul egy földi halandónak :)

Az (a Maven) micsoda? En ket 'jatek' rendszert is csinaltam turbine-nal, kb. a sajat
szorakozasomra, es mukodnek (bar az egyiket felbehagytam). A turbine
vegulis egy szolgaltatas gyujtemeny, es nem mindent muszaj belole hasznalni.
En pl. az intake-et (form ellenorzes es feldolgozas) ejtettem, mert primko volt,
de a template/application logic rendszere egesz jol hasznalhato volt.

  Ba'ly,
    Atleta

---

From: zombi <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Jun 2002 17:57:34 +0200 (CEST)

> de a template/application logic rendszere egesz jol hasznalhato volt.

Naja, én a jogosultság kezelõ részét próbáltam kigyomlálni sajátra, nem
volt olyan könnyü ...

a Maven az az antra epulo rendszer, csak irsz egy project.xml  nevu
izet,abba leirod, hogy mik a forras filejaid, milyen kulso-jaroktol fugg(s
azokat hol lehet elerni) meg ilyen infokat, aztan az egeszbol a maven
csinal jar-okat, javadoc-okat, keresztreferenciakat, junit
tesztreportokat, hogy hol vannak nem ipari szabvany szerinti stilusu
kodreszletek ... mindezt egységes kinézetü dizájnal, ahogyan a 
http://jakarta.apache.org/turbine -on is laccik.

 Ez jól is hangzik, csak még nincs kész ... s nem mindig könnyü életet
lehelni bele két béta változat között :-)

A turbine-tdk-val is ez a bajom, amikor néztem elöszõr, volt egy 2.1-es
változat,télleg könnyen összelehet dobni benne dolgokat. Azóta van egy 2.2-es
változat, szintén béta, és van egy 3-as verzió, ami még jobban béta...

Remélhetõleg valamikor valóban lesz legalább egy valamennyire végleges
változat, addig nehéz az ügy :)

üdv
	zombi

---

From: Bognar Attila <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Jun 2002 18:53:29 +0200

>Ezzel mar mi is egy csomot szivtunk (spec. pont xml kapcsan)
Mindez megspékelve azzal a dll tulajdonsággal, hogy minden verziójú dll 
ugyanolyan file-ban van (azaz nem lehet egy helyen két verziójú). Talán 
a SUN unix irányultsága egyszer kitalál valamit.

Ha lenne class symlink fogalom, a javac és a class loader kicsit fel 
lenne tuningolva, elég szép verzió kezelést lehetne megoldani, a unixos 
libekhez hasonlóan:

javac MyClass-3.1.7.java -> MyClass-3.1.7.class

MyClass-3.1.lclass:   (link class)
<file belseje>
MyClass-3.1.7           // 3.1.7-es verziót használja a class loader
</file belseje>

És amikor használom:
<file belseje>
import com.mycom.MyClass-1.3;     //class loader a jlink file-ban 
meghatározottat tölti be

...

    myClassInstance = new MyClass();    // ekvivalens: myClassInstance = 
new MyClass-3.1.7()
</file belseje>

Mi a véleményetek? Ha a dll/lib dolgot implementálnák valahogy (jdaemon 
fut a háttérben), ezzel elég ruganyos és használható dolgokat lehetne 
csinálni :-)

Uezt tovább lehetne vinni esetleg komponens technológia alapra, ahol egy 
komponens egy .jar (.jar == .dll == lib)

MyComponent-2.6.2.jar ban:
com.mycom.MyClass.class

lclass-hoz hasonlóan:

MyComponent-2.jar:   (link jar)
<file belseje>
http://www.mycom.com/MyComponent-2.6.2.jar           // 3.1.7-es verziót 
használja a class loader
</file belseje>

használat:
<file belseje>
import MyComponent-2:com.mycom.MyClass;
...

    myClassInstance = new MyClass();    // ekvivalens: myClassInstance = 
new MyClass-3.1.7()
...
</file belseje>

a jdaemon csak egyszer töltené le/be a 
http://www.mycom.com/MyComponent-2.6.2.jar-t

Persze csak hirtelen ötlet :-) De a java kicsit közelebb lenne az OS 
fogalomhoz.

attila

---

From: Török Tibor <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Jun 2002 19:08:41 +0200

Van hasonlo, ugy hivjak...oooooooo filtering. Az IBM valamelyik 
sitejan van rola egy-ket jo cikk. A lenyege, hogy ugzanazokat
az interfaceeket implementalja, (kiterjesztve: ugyanaz az 
oroklodese) a methodokat vagy felulcsapja, vagy tovabbhivja
az eredetihez.

De ez nem teljes verzio-managelesi modszer, es modszer,
nem resze a rendszernek.

De a verzioyas alig van megoldva rendesen barhol, a javanal
is abbol szarmazik a problema, hogy tul sok van a placcon.

T

Bognar Attila wrote:
> lenne tuningolva, elég szép verzió kezelést lehetne megoldani, a
> unixos libekhez hasonlóan:
>