[csopi] Re: váli csopi tali, vagy mégse váli?

Király Péter kiraly.peter at job.hu
2005. Aug. 3., Sze, 08:57:50 CEST

Noshátakkor:
-Szerintem a péntek meló utáni indulás OK. Egy éjszaka OK. Az szerintem kevésbé, hogy szombat délig takarodni kell. Az ugye barátok között is azt jelenti, hogy a házinéni már nyolckor tollseprűzni akarna, meg 10-kor kopog a cirokseprűvel (mi meg a homlokán akáckaróval), egyszóval 11 körül ki kell jönni a házból, hogy még ki tudjunk takarítani, miegymás.
Szóval: HA VAN MÁS HASONLÓ (Bp-hez közel és még nem vagyunk kitiltva), akkor inkább az. Ha nincs, akkor nekem ez is simaság. VAGY HA szombaton délig kitakarodunk, és utána uzsgyi a Velencei-tó, és onnan este haza, akkor az is klassz.

És akkor a csatolt linkről:
I. (Élet)képek
1) lóra/lovakra esetünkben nincs szükség. Ezen a hétvégén max. kolbászként jöhetnek szóba. (Hmm..., most hogy jobban belegondolok... Vik, egy éjszaka alatt be lehet tölteni egy lovat kolbásznak??? Mert akkor oda menjünk!)
2) Ki az az idióta a második képen, aki egy mezőn fogott "halat"? Ilyen elmeháborodottra sincs szükség.
3) A pingpong asztalból remek bárpult lenne. Meg eszembe jutott a jó kis kiegyenlítő játék. Egy klassz kiegyenlítő forgó!
4) A hölgy bográcsban való matatását a kiskanállal nem kommentálnám... Esetleg vigyünk fakanalat.
5) Az a kemence! Húúúúúú, piramidális! Nagyon kafa.
6) A további két kép valamiért ismét bolondokkal foglalkozik, külön felhívnám a figyelmeteket az utolsó képen fejszével kozák néptáncot járó elmebetegre.

II. Kerüljön beljebb:
1) Szerintem a belső teljesen rendben van, egyetlen megjegyzés: szeretnék gratulálni annak a belső építésznek, aki egy 18 fős vendégházhoz 30 fős étkezőt tervezett. Fifikás.

III. Vál története.
Na, itt már akad érdekesség:
1) A hely neve valamilyen homályos okból amrikai: "1479-ben a község Wal-ként, 1500-ban Waly néven szerepel." Ez egyértelműen visszavezethető a Walley szóra, ami mondjuk találó, de elég szegényes fantáziára vall...
2) "A felszabadulás után az itt maradt törökök lassan elomerészkedtek, és elvegyültek az itteni lakossággal. Errol tanúskodnak egyes családnevek is Válon." Magam elé képzeltem a ő és a helyi kisebbség leszármazottait: Mohamed Dzsesszika, Musztafa Szamanta, vagy Orsós Ahmed....
3) Úgy látszik, hogy az ominózus építész már korábban is tevékenykedett itt, mert: Evlya Cselebi török világutazó írja: " Vál vára. Mostanáig ezt még nem láttam. Zordon helyen, völgyben fekvo erodítmény ez, téglából épült magas toronnyal." Hogy lehet egy várat völgybe építeni????? Dombon van a tanya!
4) "1878-ban Dréher Antal veszi meg a váli birtokot. Halála után fia, Dréher Jeno örökölte." Hohó!!!
5) "1927. december 22. A község utcái és hivatalos helyiségei villanyvilágítással lettek felszerelve." Mint például a kocsma.
6) "A harmincas években többször megfordult községünkben Móricz Zsigmond, aki szívesen sétálgatott a Vajda által megénekelt váli erdoben." Na ez az, aminek gyakorlatilag semmi jelentősége sincs.
6) "1971. október 19. Itt járt Jevtusenko orosz költo. A váli borról úgy nyilatkozott, hogy az jobb, mint az egri." Ez kíváncsivá tesz....

IV. Programok:
Nekem a 3-as és a nyolcas pontok mozgatják leginkább a fantáziámat...

König
u.i.: ja, és megtaláltam a csopilista e-mail címét, ezért azt is becsatoltam, és ezúton is elnézést kérek azoktól, akik kétszer kapnák meg.